خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ترویج برند غذای آذربایجان، رمز ماندگاری گردشگران در استان

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۳۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی معرفی برند غذای آذربایجان را از عوامل مهم در جذب و ماندگاری گردشگران دانست.

به گزارش ایلنا، "مرتضی آبدار" در نخستین همایش انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریحی و پذیرایی گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره بر اهمیت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی از سوی سازمان همکاری های بین المللی اسلامی، اظهار کرد: سازمان همکاری‌های بین المللی اسلامی پس از سازمان ملل دومین سازمان مهم فعال در جهان است که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی از سوی این سازمان، برای تاریخ بی بدیل آذربایجان، رویدادی تاریخی و جاودان خواهد بود.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان به عنوان ستاد اجرایی و برنامه ریزی تبریز 2018 اهداف و زیرساخت‌های این رویداد بزرگ را با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی پیش می برد، لذا این سازمان با نظارت و بررسی عملکرد و فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی، در نظر دارد زمینه مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری استان فراهم سازد.

آبدار تاکید کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که بخش عمده‌ای از اشتغال دنیا بر صنعت گردشگری استوار است و می تواند اقتصاد جوامع را متحول سازد، لذا جهت پیشرفت و استفاده از موقعیت به وجود آمده باید با به کارگیری ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه های مختلف فرهنگی، تاریخی، هنری و صنایع غذایی، زیرساخت های لازم را جهت جذب گردشگر بیشتر فراهم سازیم.

وی ادامه داد: حوزه غذا در عرصه گردشگری یکی از مهم ترین ظرفیت های جذب گردشگر به شمار می آید، لذا فعالیت بخش خصوصی در بهبود و پیشرفت این حوزه بسیار حائز اهمیت است، در همین راستا استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهمترین استانهای کشور در حوزه غذا، همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را در این بخش به گردشگران خود ارائه دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ارتباط با ایجاد بستر مناسب جهت گسترش و بهبود حوزه غذایی شهر تبریز و تبدیل این ظرفیت به برندی مطرح در سطح ملی و فرا ملی، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با همکاری انجمن حرفه ای واحدهای رفاهی، تفریحی و پذیرایی، در راستای ارائه خدمات غذایی با کیفیت و اصیل آذربایجان، دوره های آموزشی موثری را در جهت ارتقا ارائه خدمات به گردشگران در طول سال 2018 ، برگزار خواهد کرد تا غذای اصیل آذربایجان به عنوان برندی اصیل در میان سایر شاخص های مطرح فرهنگی استان، جای گیرد.

آبدار در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه ارائه و معرفی غذای اصیل آذربایجان در رویداد بزرگ تبریز 2018 به واسطه مشارکت و همراهی اصناف پیشکسوت این حوزه میسر خواهد بود، ادامه داد: ترویج غذای سنتی و اصیل آذربایجان باید در اولویت کاری فعالین این صنف باشد و رستوران ها باید در ارائه برند غذای آذربایجان تلاش کنند، چرا که یکی از اصلی ترین ظرفیت های جذب گردشگر منطقه آذربایجان، تنوع کم نظیر غذایی آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز