خبرگزاری کار ایران

در مازندران صورت گرفت؛

زندگی خانواده تنکابنی در چادر به دلیل مشکلات مالی

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۰۰

خانواده پنج نفره تنکابنی که به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت رهن و اجاره منزل استیجاری را نداشتند و به اجبار در خیابان چادر زده بودند با کمک مردم صاحب خانه شد.

به گزارش ایلنا، وضعیت زندگی این خانواده که سرپرست آنها به خاطر معاونت در سرقت زندانی است در روزهای گذشته به سوژه‌ای برای شهروند خبرنگاران تبدیل شده و به رسانه‌های رسمی هم کشیده شده بود.

براسای این گزارش سرپرست این خانواده که از راه لبو فروشی امرار معاش می‌کرد به علت معاونت در سرقت به 6 ماه حبس محکوم شد و همسر و دو فرزند پسر و تنها دختر 12 ساله‌اش به سختی در خانه‌ای استیجاری روزگار سپری می‌کردند تا اینکه به دلیل عدم توان مالی آنها در پرداخت پنج میلیون تومان رهن و ماهیانه 500 هزار تومان اجاره خانه سبب شد تا صاحبخانه قرارداد اجاره را پایان یافته تلقی و آنها را راهی کوچه و خیابان کند.

اعضای این خانواده نیز پس از آن که صاحب خانه عذر آنان را خواست ، وسایل خانه را با وجود سرما و باران شدید در کوچه ریختند و چند روزی را در آنجا سپری کردند تا اینکه انتشار تصاویری از وضعیت زندگی آنان سبب شد تا مردم و مسئولان به فکر چاره جویی بیفتند.

در حالی که برخی از شهروندان با پیدا کردن محل استقرار این خانواده به کمک آنها شتافتند ، مسئولان شهرستان تنکابن نیز بیکار ننشستند و تلاش کردند تا این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کنند و در این میان همه نگاه ها به سوی کمیته امداد بود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تنکابن نیز پس از رایزنی با مرکز استان اعلام کرد که ظرفیت دریافت تسهیلات غیر مددجویی تکمیل است و برای اعطای وام به این خانواده راهی وجود ندارد مگر اینکه یکی از دریافت کنندگان تسهیلات اعلام ‌شده به بانک، نتواند ضامن برای خود معرفی کند و در نتیجه این خانواده را جانشین آن کنند.

سر انجام این خانواده شب گذشته در زائرسرای امامزاده سید حسین شیرود (ع) اسکان موقت شدند و سپس با کمک مردم  منطقه  و تهیه ودیعه پنج میلیون تومانی مقرر شد تا در خانه‌ای که مورد نظر این خانواده بود اسکان دائم شوند.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز