خبرگزاری کار ایران

فرزانه رحمتی:

تاجران تا زمانی شهردار خواهد بود که رضایت مردم اراک تامین شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۰۹۰

عضو هیات‌رئیسه شورای‌شهر اراک در نطق پیش از دستور خود گفت: توصیه بنده به آقای تاجران این است که هرگز وارد قطب‌بندی‌های رسانه‌ای نشده و همه رسانه‌ها را با هر گرایش و سلیقه‌ای محترم بشمارند و تا زمانی شهردار خواهدبود که رضایت مردم اراک تامین شود

به گزارش ایلنا از اراک فرزانه رحمتی دبیر شورای شهر اراک در نطق پیش از دستور خود نکاتی را به شهردار اراک متذکر شد

وی گفت: اندک زمانی از استقرار شورای پنجم می‌گذرد، یکی از مطالبات به حق شهروندان اراکی، توسعه مراکز تفریحی و تفرجگاهی است که سال‌ها مورد غفلت واقع شده، نیک می‌دانیم که شهروندان برای استراحت، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از امکانات رفاهی، به مراکز تفرجگاهی که طبق استانداردهای روز دنیا به ارائه خدمات رفاهی پرداخته و در عین حال کوچک‌ترین خسارتی به محیط زیست وارد نمی‌سازند، نیاز دارند، همانطور که مستحضرید یکی از معدود مکان‌های تفرجگاهی و در دسترس عموم شهروندان، در درون شهر اراک منطقه گردشگری گردو است.

وی افزود: با مستقر شدن آقای تاجران به عنوان شهردار اراک، یکی از مناطقی که مورد توجه ویژه قرار گرفته و عملیات عمرانی خوبی، به گواهی شهروندان، در آن آغاز شده، منطقه گردو است اما آنچه ذهن بنده و همکاران محترم بنده در شورای‌شهر و بسیاری از فعالان تلاشگر حفاظت از محیط زیست را به خود مشغول کرده، آن است که خدایی ناکرده یکی از جاذبه‌های عظیم گردشگری شهر اراک دچار غفلت، یا کج فهمی یا خدای ناکرده برخی فشارهای پیدا و پنهان شود.

رحمتی گفت: عزیزان توجه داشته باشند که ما امانت دار طبیعت بکر هستیم و در صورت تخریب و فرسایش طبیعت، خیانتی نابخشودنی به آیندگان و فرزندانمان کرده ایم ؛ در دنیا شاهد عملیات های پیشرفته و عظیم عمرانی در دل طبیعت هستیم، بدون آنکه کوچکترین آسیبی به طبیعت وارد شود، اما متاسفانه در کشور ما و شهر ما طبیعت، به قول حافظ شیرازی، اسیر پرده بازی های پنهان شده است و اینجاست که بر ماست هم غم بخوریم و هم قاطعانه در مقابل این انحراف، ایستادگی کنیم.

دبیر شورای شهر اراک گفت: نیک می دانم که هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر و آقای شهردار، خواهان تخریب طبیعت به بهانه ایجاد برخی امکانات تفریحی نیستند.

متاسفانه در هفته گذشته جلسه ای در خصوص طرح منطقه گردشگری گردو که در سال 93 توسطیک شرکت مشاور به نام (( رهنمون خاک )) تهیه گردیده بوده است، در معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار شده، که یکی از معایب طرح این شرکت مشاور، قرار دادن مسیر آفرود در دل طبیعت بکر گردو می باشد.

فرزانه رحمتی در ادامه گفت: طرحی که این شرکت در سال 93 ارائه داده به نظر من حاکی از دو نکته است: 1- یا اینکه این شرکت اصلا در محل منطقه گردو حاضر نشده و تنها از روی نقشه منطقه اقدام به تهیه طرح نموده است. 2- یا اساسا فاقد سواد زیست محیطی بوده و مسائل مالی، ترجیح بیشتری بر حفظ منافع عمومی شهروندان یک شهر داشته است، با توجه به دو موردی که عرض کردم، تعجب بنده از حمایت هایی است که در خصوص ایجاد این مسیر در منطقه گردو در حال انجام است

 وی افرود: از همین تریبون هشدار می دهم در صورت ادامه این موضوع، اسامی افراد حمایت کننده این مسیر مخرب طبیعت را اعلام کرده و با هر مسؤلی باهر عنوانی برخورد خواهیم کرد. 

او گفت: مسیر آفرود با توجه به اینکه طرفدارانی دارد می تواند در قسمت های شمال جغرافیایی شهر یا مناطقی که آسیبی به طبیعت وارد نسازد ایجاد شود. نگذاریم منطقه گردشگری گردو که بایستی مکانی برای استراحت خانواده ها و تمدد اعصاب شهروندان عزیز، پیاده روی و دوچرخه سواری، باشد به مکانی برای جولان انواع اتومبیل و موتور سیکلت تبدیل شود.

رحمت در ادامه نطق پیش از دستور خود گفت: بحث دوم و نهایی اینجانب به تعامل و ارتباط شهردار با رسانه ها بر می گردد. 

جناب آقای شهردار! نمایندگان، منتخب مردم، مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری، NGO ها و سازمان های مردم نهاد، سه ضلع ورود به جامعه مدنی هستند. این سه ضلع به عنوان نمایندگان افکار عمومی و نهاد های مطالبه گر مردمی، نقش بسزا در شفاف سازی، مبارزه با فساد و حفظ و تامین حقوق شهروندی، محسوب می شوند.

رحمتی گفت: لذا آقای شهردار چنانچه بخواهد در قد و قامت مدیر شهر نقش آفرینی کند، بایستی وارد برخی قطب بندی ها نشده و چتر خود را بر همه حوزه های فعال مدنی با هر گرایش و طرز تفکری بیاندازد.

وی افزود: همچنین قضاوت های سطحی و بدون در نظر گرفتن نقش واقعی رسانه ها، برای هر مدیر شهری خصوصا آقای تاجران، که سوابق طولانی در مجموعه شهرداری دارند، دور از شأن و جایگاه شهردار و به نوعی وهن این جایگاه محسوب می شود.

او تاکید کرد: توصیه بنده به آقای تاجران این است که هرگز وارد قطب بندی های رسانه ای نشده و همه رسانه ها را با هر گرایش و سلیقه ای محترم بشمارند.

عضو هیات رییسه شورای شهرگفت: توصیه دیگر اینجانب به ایشان آن است که صحبت خود در خصوص مصاحبه نکردن با رسانه ها را تصحیح کرده و در هر مصاحبه رسانه ای، خالی از ذهن و بدون پیش داوری حضور یافته نیک میدانید و میدانیم که تضعیف هریک از سه ضلع اصلی جامعه مدنی، که پیش تر عرض کردم، به ایجاد دیکتاتوری و سرکوب آزادی بیان، گسترش فرهنگ سالوسی و چاپلوسی، سرخوردگی اجتماعی و بروز بحران های پیش بینی نشده پس از آن و در نهایت ایجاد رکود و انفعال در مجموعه شهرداری به واسطه فقدان ورود نظریات منتقدانه، منجر خواهد شد.

رحمتی در پایان گفت: همچنین این نکته را نیز بایستی عرض کنم که جنابعالی تا زمانی شهردار اراک خواهید بود که مطالبات شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم و رضایت مردم اراک تأمین شود این مدت می تواند یک روز یا چهار سال آینده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز