خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

شناسایی نخستین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یاسوج

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۵۳۱

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از شناسایی اولین کانون ابتلا به ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان در منطقه نجف آباد یاسوج خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالله بهمنش با بیان این خبرگفت: ۶ تیم برای مهار و پیشگیری از این بیماری به همراه یگان امداد نیروی انتظامی در این منطقه مستقر شدند.

عبداله بهمنش افزود: پس از اطلاع از وقوع بیماری تنفسی در یکی از واحد‌های نگهداری طیور بومی و بروز تلفات در این واحد، اکیپ‌های تشخیصی به محل اعزام و پس از بررسی تخصصی و تایید آزمایشگاهی بیماری، مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، اقدام به معدوم‌سازی طیور موجود در واحد تا شعاع ۳ کیلومتری آن و ضدعفونی محل کردند.

وی با بیان اینکه تا زمان پاکسازی کامل ویروس، کانون شناسایی شده در قرنطینه خواهد بود، بیان کرد: تاکنون هیچ موردی در زمینه مشاهده ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان گزارش نشده بود.

بهمنش عامل انتشار این بیماری را عرضه مرغ زنده و طیور بومی و همچنین پرندگان آزاد پرواز و مهاجر عنوان کرد و افزود: در این کانون ۲۶۶ قطعه از انواع ماکیان از قبیل: مرغ بومی، خروس و اردک به همراه ۴۲ عدد تخم مرغ جمع آوری و به روش بهداشتی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان از مرغداران خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از عرضه مرغ زنده به افراد متفرقه و خودرو‌های دوره گرد جداً خودداری و مرغ‌های پرورش یافته را فقط به مقصد کشتارگاه حمل کنند.

بهمنش همچنین تاکید کرد: مرغداران از ورود افراد متفرقه به مرغداری خودداری و کارگران شاغل در این مراکز نیز تا پایان دوره قرنطینه در مرغداری حضور داشته باشند و از رفت و آمد به خارج از مرغداری خودداری کنند.

وی از مردم هم خواست در صورت مشاهده تلفات غیرطبیعی در طیور خانگی موارد را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز