خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر وزیر نیرو انجام شد؛

افتتاح همزمان پروژه‌های آب و برق در استان‌های مرکزی، خراسان‌رضوی و همدان

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۱۱۴

وزیر نیرو پروژه‌های آب و برق استان‌های مرکزی، همدان و خراسان‌رضوی را به صورت هم‌زمان از طریق ویدیوکنفرانس افتتاح کرد.

 به‌گزارش ایلنا از اراک، رضا اردکانیان در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی با حضور در سالن آمفی تئاتر بیت امام خمینی(ره) پروژه‌های آب و برق استان‌های مرکزی، همدان و خراسان رضوی را به صورت هم‌زمان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

در این مراسم که با حضور استاندار مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی همراه بود سه پست فوق توزیع برق منطقه‌‌ای استان مرکزی به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد. این پست‌های ۶۳.۲۰ کیلوولت در شهر صنعتی محلات، دودهک دلیجان و اراک واقع شده و هدف از افتتاح آن‌ها تامین برق مطمئن در مناطق یاد شده است.

افتتاح طرح جهادی اصلاح ۴۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق

سه طرح شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال به منظور تداوم توزیع مطمئن و پایدار نیروی برق، رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و بهره‌وری اقتصادی کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

وزیر نیرو در این آیین طرح جهادی اصلاح ۴۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق و تبدیل به کابل خودنگهدار و همچنین تامین برق ۱۳ هزار و ۶۰۰ مشترک جدید شهری و روستایی را افتتاح کرد. همچنین در ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های کابل کشی فشار متوسط زمینی به طول ۲۵ کیلومتر در شهرستان‌های اراک و ساوه آغاز شد.

بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی مجتمع فتح آباد چناران

پروژه مجتمع آبرسانی فتح آباد چناران خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر نیرو و توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افتتاح شد. با افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی مجتمع ۱۹ روستایی فتح آباد چناران در استان بیش از ۵۰۰ خانوار در ۹ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند که برای اجرای این پروژه ۱۴ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط انتقال، احداث سه باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۶۶۰ مترمکعب، ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ و اجرای سه مورد حصارکشی تاسیسات انجام شده است.

اعتبار هزینه شده این پروژه ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه است. همچنین در این مراسم فاز دوم پروژه نیز با اجرای ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری، حفر یک حلقه چاه و نصب انشعابات خانگی با اعتبار مورد نیاز ۲۷ میلیارد ریال همزمان کلنگ‌زنی شد.

افتتاح طرح تأمین آب شرب سالم مجتمع جنت‌آباد شهرستان اسدآباد همدان
اردکانیان همچنین در ادامه این مراسم طرح تأمین آب شرب سالم مجتمع جنت آباد شهرستان اسدآباد همدان را با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح کرد.

این مجتمع آبرسانی در ۱۵ کیلومتری اسدآباد نیاز آبی ۱۴ روستای احمد آباد، بادخوره، پل شکسته(خسروآباد)، پیرشمس الدین، جنت آباد، دولت آباد، دهگلان، سیف آباد، علی آباد پیرشمس الدین، مزرعه بید، موسی آباد، نصرت آباد، ولی آباد، وندر آباد را تأمین کرده که سه هزار و ۸۲۷ خانوار را با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۲۹۳ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهد کرد.

این پروژه با ظرفیت منابع آب۵۰ لیتر در ثانیه، دارای ۵۶ کیلومتر خطوط انتقال، ۸۶ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۳۵ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۲ لیتر در ثانیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز