خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو؛

طرح آب‌رسانی به خمین به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۵۴

طرح آبرسانی به شهرستان خمین امروز با حضور وزیر نیرو، استاندار مرکزی، نماینده خمین در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اراک، طرح انتقال آب به خمین از سد کوچری سال 94 کلید خورد و ظرفیت خط انتقال آن برای خمین 182 لیتر بر ثانیه است که شامل 120 لیتر برای آشامیدن، 40 لیتر برای 10 روستای واقع در مسیر خط انتقال و 20 لیتر نیز برای صنعت خمین پیش‌بینی شده که تا افق 20 سال آینده، آب مورد نیاز این شهرستان را تامین می‌کند.

با توجه به محدودیت‌های مالی با مجوزهای قانونی صادر شده از بند الف ماده 142قانون برنامه پنجم توسعه کشور که امکان خرید محصول در بخش آب وفاضلاب را فراهم می‌کند، این طرح از طریق سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به حجم 500 میلیارد ریال و ایجاد تاسیسات به روش B.O.T و خرید تضمینی اجرا شده است.

طرح انتقال آب سد کوچری به شهر خمین به طول 20 کیلومتر با لوله‌هایی فولادی به قطر 600 میلیمتر با ایجاد یک ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه و یک مخزن پنج هزار مترمکعبی آب اجرا شده است. با بهره‌برداری این طرح ساکنان 10 روستا شهرستان خمین شامل رازان، قلعه افشار، طنجران، اکبرآباد، میشیجان پایین و بالا، حسین‌آباد سادات، ارزوقان، رشیدآباد بالا و پایین از مزایای طرح آبرسانی بهره‌مند شدند.

وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان مرکزی سه پست توزیع برق در اراک، محلات و دلیجان را به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری می‌کند.

دیدار با آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک و شرکت در نشست شورای مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو به استان مرکزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز