خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست خوزستان خبرداد:

کاشت یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش/ نقش مهم اکالیپتوس در اکوسیستم منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۳۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از کاشت یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش خبرداد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه بازدید از نهالستان اکالیپتوس در شوش با تجلیل از ابتکار حمید حمدانی  کار آفرین خلاق این طرح گفت: کاشت این تعداد اکالیپتوس در شهرستان شوش نقش مهمی در اکوسیستم منطقه دارد.
 
احمدرضا لاهیجان زاده افزود: ایجاد 584 هکتار نهالستان در یک منطقه حرکتی اقتصادی در صنعت چوب است که باید حمایت شود.
 
وی گفت: اشتغال و کار آفرینی حاصل از کشت اکالیپتوس اقدامی مهم و اثرگذار در محیط زیست بوده که می‌تواند در روستاهای خوزستان توسعه یابد.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از افراد و سرمایه گذاران در زمینه کشت درخت حمایت می‌کند.
 
حمید حمدانی کار آفرین خلاق و صنعتگر نمونه و مبتکر طرح کاشت یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش گفت: تعداد نهال‌های اکالیپتوس که قرار است تا پایان سالجاری بین کشاورزان منطقه شوش برای کاشت توزیع شود به 2 میلیون اصله خواهد رسید.
 
وی از راه‌اندازی خط تولید تخته فشرده از چوب درخت اکالیپتوس در شهرستان شوش خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و پنج‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.
 
اکالیپتوس درختی با سرعت رشد بسیار بالا و سازگار با اقلیم استان خوزستان است که در برابر شوری خاک مقاوم بوده و مقدار کمی آب نیاز دارد.
 
مزایای اکالیپتوس قابلیت تجدید پذیری رشد پس از هر برداشت بدون کشت مجدد،‌ قابلیت کشت در مناطق شور و فقیر از نظر عناصر غذایی است.
 
نهال اکالیپتوس از مهرماه تا فروردین در استان خوزستان قابل کشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز