خبرگزاری کار ایران

فرماندار ریگان به ایلنا خبر داد:

ریزگردها در ریگان 20 برابر حد مجاز / 20 نفر راهی بیمارستان شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۲۵۲

فرماندار ریگان با اشاره به وضعیت هشدار در هوای این استان گفت: ریزگردها در این شهرستان به بیش از 20 برابر حد مجاز رسیده است.

امین باقری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: وقوع ریزگردها از 2 روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و تاکنون به بیش از 20 برابر حد مجاز رسیده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 20 نفر بر اثر بارش ریزگردها در شهرستان ریگان راهی مراکز درمانی شده‌اند.

فرماندار ریگان عنوان کرد: سرعت وزش توفان شن در این شهرستان درحال افزایش بوده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

به گفته وی دستگاه پایش غلظت ریزگردها با 2 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان به منظور سنجش میزان آلودگی هوا نصب شده است.

باقری در ادامه افزود: نیروهای امدادی بیش از 10 وسیله نقلیه گرفتار در شن را نجات دادند.

وی اظهار داشت: مالچ پاشی در نقاط بیابانی این شهرستان از اوایل سالجاری آغاز شد که خوشبختانه برخی نقاط این شهرستان مانند ورودی این شهرستان با وزش باد دیگر مشکل ریزگرد ندارند.

باقری خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها در این منطقه مشکلات زیادی در تردد خودروها در محور ریگان-چابهار بوجود می‌آورد و این محور ترانزیتی است که به مرکز کشور وصل می‌شود.

فرماندار ریگان در پایان افزود: بیمارستان شهرستان ریگان ظرف یکی دو ماهه آینده قابل بهره برداری بود و از روز شنبه هفته آینده بخش اورژانش آن افتتاح خواهد شد.

از بین رفتن پوشش گیاهی به دلیل خشکسالی های پیاپی و وقوع طوفان شن در این شهرستان موجب شده 16 روستا خالی از سکنه و 50 روستا در محاصره شن‌های روان قرار گیرند.

ریگان تا مرکز استان 285 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز