خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خبرداد:

مراجعه 7 هزار نفر در سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی بر اثر ریزگرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۱۶۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: 7 هزار و 463 نفر از مردم سیستان از ابتدای امسال تاکنون به دلیل بیماری‌های ناشی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اعلام این خبر افزود: 2 هزار و 620 نفر از این افراد به دلیل مشکلات قلبی، سه هزار و 17 نفر با مشکلات تنفسی، هزار و 253 نفر به دلیل بیماری چشمی و 573 نفر به دلیل مصدومیت ترافیک ناشی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و توفان در منطقه به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.
 
وی گفت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماد‌باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله توفان هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل از مردم به ویژه سالمندان و خردسالان خواست تا در حد ممکن در شرایط جوی نامساعد از منزل خارج نشود.
 
 مردم منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان از حدود 2 دهه پیش تاکنون با بحران خشکسالی، وزش توفان و گردو غبار و گسترش بیماری‌های چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این بحران رو به رو هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز