خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان عنوان کرد:

پرداخت یارانه نقدی سوختن سرمایه‌های نسل آینده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۲۷۸

استاندار کرمان گفت: پرداخت یارانه نقدی، سوختن سرمایه های نسل آینده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی در گردهمایی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمان با حضور تویسرکانی معاون قوه قضائیه گفت: با اطلاع‌رسانی به‌موقع به نخبگان و راهکارهایی که آنها ارائه می‌دهند، می‌توانیم جلوی بسیاری از تهدیدات را بگیریم.

وی آب را یکی از دغدغه های استان کرمان برشمرد و افزود: استان کرمان یکی از کم بارش‌ترین‌ مناطق کشور می‌باشد لذا نقشه آبی استان را برای مقابله با بحران آب تهیه کرده‌ایم و انتقال آب از دریا، انتقال آب خارج از حوزه استان و استفاده از سدهای داخل استان از جمله اقدامات برای کاهش بحران آب استان کرمان می‌باشند.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که 95 درصد آب مصرفی استان کرمان در حوزه کشاورزی و یک درصد در حوزه شرب مصرف می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 34 هزار حلقه چاه در استان کرمان وجود دارد و قابل توجه است که در دهه های اخیر جمعیت استان کرمان 2 برابر شده اما تعداد چاه‌های استان 7 برابر شده است.

وی عنوان کرد: اگر سطح کشاورزی استان از 800 هکتار به 200 هکتار تبدیل شود، 7 میلیون جمعیت می توانند در استان زندگی کنند. قابل توجه است که به 800 روستا در دولت تدبیر و امید آبرسانی کردیم اما با این وجود هنوز برخی از روستاها را با تانکر آبرسانی می‌کنیم.

رزم‌حسینی هزینه طرح های انتقال آب شرب به استان کرمان را 30 هزار میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: در سه سال اجرای طرح همیاران آب، 1.5 میلیارد متر مکعب آب صرفه جویی داشته‌ایم و قابل ذکر است راندمان آب کشاورزی بسیار پایین است به‌گونه‌ای که به ازای هر مترمکعب آب توانسته‌ایم 900 گرم محصول کشاورزی تولید کنیم. این در حالی است که در برخی از کشورها با این میزان آب حدود 2.5 کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: 6 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب مصرفی استان کرمان است که بیشتر آن را در بخش کشاورزی مصرف می کنیم، ضمن آنکه صادرات محصولاتی که آبخواهی زیاد دارند بدان معناست که ما آب را صادر کرده ایم.

استاندار کرمان بیان کرد: اگر بخواهیم در سرزمین امن فرزندانمان زندگی کنند نخبگان، دانشمندان،روحانیون، کسبه، همه مردم و ارکان جامعه باید در حوزه های مختلف اطلاع رسانی کنند و ملت ایران یک ملت آگاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز