خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور:

روحانی فضای خوبی برای رشد احزاب ایجاد کرد/ حزبی شدن یعنی کار برای دغدغه‌های ملی

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۵۸

اولین مجمع عمومی حزب اراده ملت البرز با حضور دبیرکل حزب، دبیر مجمع جهانی صلح و تعدادی از نمایندگان شورای‌شهر و شهردار کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حکیمی‌پور عصر امروز در نخستین کنگره حزب اراده ملت ایران در کرج ضمن تاکید بر گسترش تشکل‌های سیاسی گفت: حزب اراده ملت ایران در حال حاضر در سراسر کشور به جز 2 استان فعال است و دفاتر خود را در استان‌های کشور دائر کرده است.

وی با اشاره به فعالیت حزب در استان البرز گفت: کار حزبی در ایران با زحمت و هزینه بسیار تداوم دارد و اعضای این حزب در شهر کرج با جدیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این فعال اصلاح‌طلب اظهار داشت: کار حزبی استانداردهای خودش را دارد و با عضوگیری و برگزاری کنگره معنا پیدا می‌کند لذا باید شعبه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به خواسته‌های این حزب خاطرنشان کرد: عدالت، آزادی، امنیت، قانون‌مندی و استقلال جزو 5 اصل مهم این حزب است که به جرات می‌توان گفت از زمان مشروطه و طی چند نسل با نام‌های متفاوت، فعالیت و دنبال می‌شد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: در این مملکت اگر کسی عضو حزبی نباشد افتخار است، در صورتی که باید به این باور غلط، مهر باطل زد. اعضای حزبی که مجوز رسمی دارند باید با افتخار عضویت و حزب خود را عنوان کنند. 

وی ادامه داد: در حزب اراده ملت و اصلاحات تلاش بسیار شده تا این جریان بر پا بماند. فرصتی تاریخی برای کشور دست داده که اگر قدر ندانیم از دست می‌رود. روحانی فرصتی فراهم کرده که احزاب آزادی بیشتری پیدا کرده‌اند. وضعیت کاملا مطلوب نیست اما از گذشته بهتر است و باید از لحظه لحظه آن استفاده کرد.

این فعال اصلاح طلب با یادآوری گذشته که برای برگزاری یک کنگره دو سال معطلی بوجود می‌آمد، خاطرنشان کرد: تلاش کنیم تشکل‌های مدنی با ظرفیت بالاتر توسعه را دنبال کنند و این هدف ما در حزب اراده ملت است که اصلاح‌طلبی میانه‌رو است اما اخیرا هرکه بخواهد حرفی بزند دیوار حزب را کوتاه می‌بینند و بر سر حزب می‌زنند و تصور می‌کنند احزاب مهمان تاریخ‌اند درحالیکه ما می‌خواهیم میزبان تاریخ باشیم. 

وی با انتقاد از نبود توسعه در ایران گفت: توسعه نیافتن کشور به‌دلیل نبود کار جمعی است و تمرین کار جمعی در احزاب میسر می‌شود و استان البرز در این ارتباط تاکنون فعال و تلاش‌گر بوده است.

حکیمی‌پور با انتقاد از اینکه در حزب نمی‌توان کسانی را وارد کرد که کار سیاسی نکرده باشند، افزود: اگر کار حزبی در کشور فضیلت شود، جلوی بسیاری از فسادها گرفته می‌شود. فساد جایی رشد می‌کند که مناسبات باندی در نبود حزب رشد کرده باشد. حزب پاسخگو و مراقب است. فردی که کار حزبی می‌کند افتخار کشور است و باید دستش را بوسید بنابراین نباید کار تشکیلاتی خود را پنهان کرد چراکه احزاب در چارچوب قانون، فعالیت می‌کنند و جاده توسعه پایدار را هموار خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز