خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

سرمایه انسانی و ظرفیت طبیعی؛ دو محور توسعه کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۸۷۹

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز در شورای اداری شهرستان بانه گفت: من در بسیاری از مسایل مهم با کردها مشورت می‌کنم چرا که کردها تحلیلگران برجسته و خبره ای دارند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی افزود: توسعه متوازن از سیاست‌های همیشگی دولت است و برای تحقق این هدف، استان‌های کمتر توسعه یافته و پیرامونی به روند توسعه کشور پیوند زده می‌شوند.

وی گفت: نظام حمایت اجتماعی ما به سمت مناطق پیرامونی و محروم سوق داده شده و این امر در بودجه سال آینده نیز به خوبی لحاظ شده است.

ربیعی به برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برای مناطق کمتر توسعه یافته نیز اشاره کرد و گفت: ما در این برنامه‌ها تبعیض مثبت نیز پیش‌بینی کرده ایم که عمده‌ترین شاخص‌ها معکوس درآمدی، محروم و مرزی بودن است.

وی اشتغال و فقرزدایی را دو سیاست دولت برای توسعه متوازن کشور دانست و گفت: امیدوارم این جریان در بودجه ۹۷ پایدار شود و با تداوم در سال‌های آینده، به سمت توانمند سازی اقشار ضعیف و افزایش سطح رفاه حرکت کنیم.

علی ربیعی با اشاره به نرخ بیکاری در برخی استان‌های مرزی افزود: مرزی بودن استان از پتانسیل‌های توسعه است که باید از این فرصت برای کاهش بیکاری و تسریع در روند توسعه اقتصادی بهره گرفت و در این راستا سیاست عمده کشور برای توسعه وفقرزدایی در مناطق مرزی بزودی آغاز می‌شود.

ربیعی سرمایه طبیعی کردستان را از ظرفیت‌های بالقوه آن دانست و گفت: در این خصوص باید سرمایه انسانی را به پتانسیل‌های طبیعی کردستان پیوند بزنیم.

به گفته وی، توسعه نیاز به سرمایه گذاری بلند مدت و چندین ساله دارد و باید تمامی استان‌های کشور علاوه بر بهره گیری از توان بخش خصوصی از توان و ظرفیت نخبگان نیز استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مردمان بانه را مردمانی سخت کوش، تحصیلکرده وشهرستان بانه را دارای پتانسیل بزرگ برای توسعه دانست و ادامه داد: این شهر ظرفیت گردشگری دارد، اما یک شهر گردشگری نیست.

او گفت: باید تلاش کنید کسانی که برای خرید به بانه می‌آیند دو روزی را در این شهر به گونه‌ای سپری کنند که اهداف گردشگری و توسعه بانه نیز محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز