خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم پرهیز شوراها از اعمال سلیقه شخصی در تصمیمات عمرانی شهرها و روستاها

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۹۷

استاندار زنجان گفت: تسریع در روند تصمیم گیری ها و اجرای پروژه های عمرانی شهرها و روستاهای استان یکی از وظایف مهم اعضای شوراهای اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری امروز در جلسه شورای شهر زنجان گفت: اعضای شورا باید با نظارت صحیح، در هموار کردن مسیر توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای استان به شهرداران و دهیاران کمک کنند و با در نظر گرفتن مصالح عمومی جامعه، از هرگونه ایجاد تعلل و مانع و اعمال سلایق شخصی و جناحی در روند تصمیمات عمرانی شهرها و روستاها، بپرهیزند.

 درویش‌امیری با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها رابطان و حلقه واسط میان افکار عمومی و مسئولان هستند، گفت: منتخبان شوراها چنانچه در جایگاه حقوقی خود به وظایف محوله قانونی به درستی عمل کنند، می توانند رابطان خوبی میان مردم و مسئولین در جامعه باشند.

وی، با اشاره به اینکه  نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان می‌خواهیم تا با جلوگیری از افزایش نیروی انسانی مازاد در شهرداری‌ها و مجموعه‌های اداری استان، از افزایش هزینه‌های غیر متعارف در نظام اداری جلوگیری کنند، گفت: قانونگذار، برای شورای استان، اعتبار و جایگاه ویژه‌ای قائل شده؛ به‌گونه‌ای که رئیس این شورا، عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواهد بود و می‌تواند با انتقال نظرات اعضای شورا در نظام برنامه ریزی استان دخیل باشد.

استاندار زنجان در ادامه اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان با رای مستقیم مردم به عنوان نمایندگان آنها انتخاب می شوند و باید به تعهدات و سوگند خود پایبند باشند زیرا این سوگند به منزله سوگند در پیشگاه خداوند است و برای رعایت امانت و حفظ حقوق مردم و بیت المال که باید از سوی اعضای شورا مورد توجه جدی قرار گیرد، باید متعهد شوند که صادقانه در مسائل مربوط به مردم و جامعه، رفتار نمایند.

درویش امیری با بیان اینکه تاکنون 5 دوره از استقرار نظام شورایی در مدیریت شهرها و روستاهای کشور گذشته و با تصویب و اصلاح قوانین، هم اکنون قانون جامع و کاملی در اختیار شوراهای استان ها قرار دارد، تصریح کرد:با ضوابط مشخص شده، اکنون شوراها باید گام های بلندی در جهت ارتقاء جایگاه شورا و انجام وظایف نظارتی این نهاد مشورتی در کشور بردارند و با جلب اعتماد مدیریت کشور، این اطمینان خاطر را برای حاکمیت و مردم ایجاد کنند که با واگذاری وظایف بیشتر به نظام شورایی، می توان در راستای اجرای وظایف نظام اداری کشور، تسهیل و تسریع صورت بگیرد.

استاندار زنجان انتخاب نمایندگان شوراهای استان در شورای عالی کشور به منزله انتخاب افرادی توانمند و به عنوان زبان گویای شوراهای استان است، ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعامل و همراهی شوراهای منتخب در شهرها و روستاهای کشور، گام های موثری در راستای توسعه و آبادانی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز