خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

سرعت در پیگیری روند لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۳۱۳

ماده‌ ۵۴حقوق شهروندی صراحتاً موضوع خشونت علیه زنان را مورد توجه قرار می‌دهد ما نیز به سهم خودمان آن را مورد توجه قرار می‌دهیم که این قانون درست به اجرا دربیاید.

به گزارش ایلنا شهیندخت مولاوردی دستیارویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی با اعلام این مطلب درحاشیه دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان که با حضور پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس، عبدالمحمد زاهدی استاندار و جمعی از بانوان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد افزود :افزون بر آن قطعاً در این راه متولیان امر هم همراه ما هستند. معاونت امور زنان و خانواده و سایر دستگاه‌هایی که بر طبق این لایحه برایشان وظیفه تعیین می‌شود، باید در اجرای آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی در باره علت ارائه مشترک قانون حمایتی از کودکان در لایحه تأمین امنیت زنان  در برابر خشونت تصریح کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان سالهاست در کمیسیون حقوق قضایی مجلس در حال بررسی است به تازگی نیز من و خانم‌ها  ابتکار وجنیدی نامه‌ مشترکی را برای رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم و خواستیم که در روند بررسی و تصویب این لایحه سرعت ببخشند، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بسیار جامع است ولیکن در لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، به مباحثی که مربوط به تأمین امنیت دختران هست، پرداخته‌ایم.

مولاوردی در باره راهکارهای آشنایی جامعه با این لایحه و افزایش سواد حقوقی زنان گفت: بحث افزایش و ارتقای آگاهی‌ها و بویژه سواد حقوقی، در دستور کار حوزه‌  دستیاری ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی است و ما با دستگاه‌هایی که به نوعی وظیفه‌  ذاتی در این زمینه دارند؛ از جمله  وزارت دادگستری همکاری‌های مشترکی را خواهیم داشت.

وی در بحث افزایش سواد حقوقی جامعه نیز  گفت : علاوه برآن نهادهای مدنی ،بویژه سازمان‌های مردم نهاد دوره‌های تربیت مربی در این زمینه شروع شده است که با ارائه برنامه‌ها و نشست‌ها و همایش‌ها به جامعه آموزش می‌دهند. همچنین تأثیری  که آموزش در سنین پایه می‌گذارد را نباید فراموش کنیم، نقش کتب درسی و برنامه‌هایی که آموزش و پرورش، وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی دارند را باید  در دستور کارخود قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز