خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور بانوان:

لایحه صدور کارت هویت تابعیت به مجلس ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۰۱۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: لایحه صدور کارت هویت تابعیت برای افراد یک تا ۱۸ سال به مجلس ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت ملاوردی ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی راهکارهای قانونی تامین امنیت زنان که در هتل هما مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امنیت تنها به معنای قرار نگرفتن در معرض جنگ‌های نظامی نیست، بلکه مولفه‌های گوناگونی دارد، اظهار کرد: موضوع امنیت زنان و کودکان از دیر باز در دستور دولت‌های مختلف بوده و این امر تاکنون نیز ادامه دارد.

وی از صدور لایحه کارت هویت برای افراد یک تا ۱۸ سال به مجلس خبر داد و افزود: بر اساس این لایحه، کودکان یک تا ۱۸ سال می‌توانند از تحصیل و اشتغال برخوردار باشند و افرادی که در این سنین نتوانستند تبعیت خود را ثبت و یا تمدید کنند، با داشتن کارت هویت مشکل آن‌ها حل می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با اشاره به اینکه  در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی دولت لایحه‌ای را تقدیم مجلس کرده‌است، تصریح کرد: با تصویب این لایحه  مشکلات ناشی از حقوق شهروندی حل می‌شود و به وسیله راهکار اساسی که توسط مجلس در این خصوص وضع می‌شود، به ارائه راهکار می‌پردازیم.

وی تأثیرگذاری قانون را در ایجاد فرهنگ مثمرثمر خواند و ادامه داد: نخستین گام در رابطه با خشونت علیه زنان اقدامات مناسب در جهت تشدید خشونت است و با برنامه‌های دولت و مجلس از ازدواج زود هنگام زنان جلوگیری می‌شود. 

ملاوردی با ابراز تاسف از اینکه راهکار مشترکی برای مقابله و کاهش خشونت علیه زنان در ایران وجود ندارد، گفت: در خصوص رفع مشکلات خشونت، اورژانس اجتماعی و سایر اقدامات در قالب تدابیر حمایتی دولت انجام‌ شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان وجود مجازات تعیین‌شده برای قاچاق انسان را یکی از فعالیت‌های این معاونت دانست و عنوان کرد: اجرای تاب‌آوری اجتماعی با هدف کاهش تنش‌ها و نزاع‌ها در استان‌ها در دستور کار است تا کاهش خشونت در مقابل زنان هر چه زودتر انجام شود، زیرا ظرفیت‌های مؤثری در این بخش وجود دارد که به نظر می‌رسد عدم هماهنگی و همکاری بین بخشی در میان دستگاه‌ها سبب شده خشونت در برابر زنان کاهش پیدا نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز