خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی هرمزگان خبرداد:

کشف سکونتگاه 50 هکتاری از دوره اشکانی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۷۰

سکونتگاه تاریخی دوره اشکانی به مساحت 50 هکتار در هرمزگان کشف شد.

به گزارش ایلنا، اشکان مختاری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری هرمزگان گفت: در بررسی باستان شناسی در روستای سرچاهان حاجی آباد، سکونتگاه تاریخی دوره اشکانیان شناسایی شد. 
 
وی افزود: قدمت این سکونتگاه از دوره اشکانی تا اوایل اسلام است.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری هرمزگان با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر از این اثر تاریخی شاخص پس از بررسی‌های دقیق‌تر اعلام می‌شود گفت: محوطه باستانی سکونتگاه تاریخی دوره اشکانیان دارای شواهد سطحی فراوانی مانند بقایای معماری لاشه سنگی با ملات ساروج، سازه‌های پشته سنگی است که احتمالاً قبور تاریخی هستند.
 
مختاری افزود: همچنین قطعات فراوان ظروف سفالی، قطعات شیشه در رنگ‌های مختلف و قطعات مربوط به ظروف سنگی در این محوطه کشف شد.
 
وی اظهار داشت: در این بررسی‌های باستان شناسی که حدود 180 کیلومتر از گچین تا حاجی آباد انجام شده است 17 اثر تاریخی دیگر شناسایی شد. 
 
مختاری خاطرنشان کرد: این آثار تاریخی شامل بنا‌های تاریخی، محوطه‌های باستانی و قبرستان تاریخی است که قدیمی‌ترین آن‌ها مربوط به دوران اشکانی، ساسانی و جدیدترین این آثار مربوط به دوره قاجاریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز