خبرگزاری کار ایران

مهدی مقدری در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی مخالف گزینه شهردار اصفهان برای معاونت فرهنگی بودند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۸۰۶

عضو شورای شهر اصفهان گفت: استعلامات علیه بهراد بهشتی بدون ارائه هیچ استناد قانونی بود و ایشان سابقه محکومیت و بازداشت ندارند.

مهدی مقدری درباره حواشی ایجاد شده بعد از معرفی بهراد بهشتی به عنوان معاون فرهنگی شهردار اصفهان به خبرنگار ایلنا، گفت: آقای نوروزی شهردار اصفهان، بهشتی را برای معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان در نظر داشتند و ایشان از افرادی بود که همه نیروهای سیاسی اصفهان بر شایستگی ایشان اتفاق نظر داشتند. با این حال بیش از 40 روز از استعلام به دستگاه‌های نظارتی گذشت و اعلام کردند جواب‌ها نسبت به ایشان مثبت نبود.

عضو شورای شهر اصفهان تاکید کرد این استعلامات بدون ارائه هیچ استناد قانونی بود و آقای بهشتی کارمند دولت هستند و سابقه محکومیت و بازداشت ندارند.

وی در پاسخ به این سئوال که جانشین بهشتی برای معاونت فرهنگی معرفی شده است یا نه گفت: در این باره خبر دقیقی ندارم که آیا فرد دیگری معرفی شده است یا نه. با این حال می‌دانم شهرداری تلاش زیادی داشته و دنبال استنادات قانونی است. با این حال پاسخ شفافی به ایشان داده نشده است.

مقدری در پاسخ به این سئوال که آیا افراد دیگری هم با این مشکل مواجه شده اند، گفت: متاسفانه این رویه در موارد مختلف اجرا شده و مواردی دیگری هم بوده که یا جواب استعلام نیامده یا استعلام مثبت نبوده است.

مقدری درباره اقدامات اعضای شورا برای حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به اصلاح طلبان در مقابل فشارها گفت: در شورا با نطق و تذکر اعتراض خود را مطرح کردیم و در جلسه با آقای مهرعلیزاده هم از ایشان خواستیم این مسئله را پیگیری کند. شهردار اصفهان هم با وزارت اطلاعات مذاکره کرد. بیش از این کاری از ما برنمی آید. با این حال قانون در این مورد صراحت دارد و اگر همه خود را به قانون ملزم بدانیم، مشکلی پیش نخواهد آمد. نباید فردی را بدون دلیل و بدون برگزاری دادگاه صالحه ازحقوق اجتماعی محروم کرد. این مسائل باید شفاف باشد و تصمیمات و رفتارهای سلیقه‌ای متوقف شود و شورا هم پشت تصمیم شهرداری در این زمینه خواهد ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهراد بهشتی، دبیرکل سابق سازمان عدالت و آزادی و از فعالان سیاسی اصفهان است که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، از اعضای اصلی ستاد روحانی در اصفهان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز