خبرگزاری کار ایران

۲۴ و ۲۵ آبان برگزار می‌شود؛

برگزاری همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۹۳۹

همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل سالن اجتماعات برق برگزار می‌شود.

 به گزارش‌خبرگزاری ایلنا از کرمان، دبیر علمی این همایش گفت: در این همایش دو روزه کارشناسان بین المللی از سازمان‌های جهانی فائو، who، دانشگاه قبرس و سایر سازمان‌های بین المللی حضور خواهد داشت.

دکتر محمود نکویی مقدم اقزود: ۸۲ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت ارسال شده و سخنرانی ۵ نفر از اساتید خارجی که  نمی‌توانستند در این همایش شرکت کنند به صورت صوتی و تصویری  ارائه می شود.

 وی ادامه داد: شناسایی اولویت های نظام سلامت برای مقابله با تغییرات اقلیمی، بررسی فرصت ها و چالش هایی که تغییرات اقلیمی در جامعه ایجاد می کند، بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی بر الگوی بیماری ها و چگونگی مواجه شدن با درمان این بیمار ها، نقش سازمان های دولتی و مردم و نهاد و غیردولتی در رابطه با این تغییرات از اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.

نکویی مقدم بیان کرد: به دلیل شرایط خاصی که تغییرات اقلیمی بوجود آورده و تغییرات آب و هوایی که وجود دارد برگزاری چنین همایش هایی ضروری است تا بتوان تمهدیدات لازم برای رویارویی با تهدیدات اندیشیده شود.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی ایران و استان کرمان ادامه داد: شرایط اقلیمی باعث شده کشور ایران با مشکلاتی چون خشکسالی و یا تهدیدهای دیگر روبرو شود و در این همایش سعی می شود با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب میزان تاثیرات مخربی که این اثرات دارد کاهش یابد.

دکتر نکویی مقدم گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رشته سلامت در بلایا و در مقطع پی اچ دی دارای ۹ دانشجو است و برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای دانشجویان این رشته است.

 وی اضافه کرد: این همایش همچنین تلنگری برای مسئولان، برنامه ریزان، سیاستگذاران و دلسوزان بخش سلامت است که آگاه باشند رویایی با تغییرات اقلیمی اجتناب ناپذیر است و باید از همین اکنون به فکر باشیم تا تمهیدات لازم را بیندیشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در پایان این همایش، دبیرخانه دائمی همایش در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ایجاد شود تا با راه اندازی مرکز تحققاتی بتوانیم هدایت کننده تحقیقات در این زمینه و زمینه های اثرات اقلیمی در نظام سلامت باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز