خبرگزاری کار ایران

کیوان محمدی مطرح کرد:

محیط‌زیست و پسماند خطر اصلی در استان گیلان/ احیای تالاب‌های استان نیازمند اعتبار مناسب است

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۷۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خطر اصلی در استان را محیط زیست به ویژه زباله و پسماند دانست که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بیان کرد: بنا به پیشنهاد استاندار گیلان، کتابچه ای از ظرفیت های ملی بودجه 96 که می تواند در خدمت بودجه استان باشد را تهیه کردیم.

کیوان محمدی از مدیران دستگاه ها خواست پیشنهادات خود را برای بودجه 97 ارسال کنند و گفت: اولویت‌های گیلان را طی 11 محور طبقه بندی کردیم.

 وی خطر اصلی در استان را محیط زیست به ویژه زباله و پسماند دانست که باید به طور جدی به آن پرداخته شود و تصریح کرد: اخیرا مسئله پسماند در منطقه سراوان مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید به عنوان اولویت به این مسئله رسیدگی شود.

این مقام مسئول، تامین اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه های تاسیسات فاضلاب استان با توجه به مسائل پزشکی را دومین اولویت دانست و عنوان کرد: تامین اعتبار جهت طرح های آبرسانی شهری و روستایی به منظور برخورداری مردم از آب سالم و بهداشتی سومین اولویت گیلان است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری و مرمت آثار باستانی به منظور ارتقای صنعت گردشگری و اشتغالزایی نیازمند تامین اعتبار لازم است، خاطرنشان کرد: بهسازی و احداث محورهای مواصلاتی به منظور کاهش حجم ترافیک، بهبود عبور و مرور و کاهش تصادفات و تامین اعتبار جهت احداث راه آهن قزوین – رشت انزلی – آستارا از دیگر اولویت های گیلان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از بهسازی راه های مواصلاتی استان که دارای پیشرفت فیزیکی هستند به عنوان اولویت هشتم یاد کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه عمده فعالیت گیلان کشاورزی است، اما در غرب استان با مشکل کم آبی در برخی از سال ها مواجه هستیم لذا تکمیل سدها باید مد نظر قرار گیرد.

وی احیای تالاب انزلی و سایر تالاب های استان را نیازمند اعتبار مناسب دانست و خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای طرح های برق رسانی و بازسازی شبکه های فرسوده (به ویژه طی دو برف سال گذشته) آخرین اولویت گیلان در بودجه 97 است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز