خبرگزاری کار ایران

در کارگاه امنیت غذایی استان مطرح شد؛

بررسی پروژه‌های پیشنهادی تامین پایدار غذای سالم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۷۴

کمیته تامین پایدار غذای سالم استان بر کاهش استفاده از نمک، شکر و اسیدهای چرب در صنایع غذایی استان، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اعضای کمیته تامین پایدارغذای سالم استان در کارگاه امروز، راهکارهای بهبود بهداشت و سلامت غذای تولیدی در استان را بررسی کردند.

جعفری مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه از برنامه ریزی در کاهش استفاده از نمک در نانوایی های استان خبر داد.

جعفری اظهار داشت: با توجه به وجود واحد بزرگ تولید فروکتوز یا قند میوه در استان، برای جایگزینی آن با شکر در کارخانجات تولید مواد غذایی، اقدام می شود.

وی از اعطای نشان ایمنی و سلامت به برخی کارخانه های تولید مواد غذایی خبر داد و ادامه داد: در صورت رعایت موارد بهداشتی در تولید مواد غذایی، این نشان بر محصولات درج خواهد شد.

در ادامه این جلسه، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن اشاره به کاهش چشمگیر استفاده از آب فاضلاب در آبیاری کشاورزی استان، گفت: این موفقیت با همکاری همه نهادها برای احداث تصفیه خانه ها و برخورد با کشاورزان متخلف صورت گرفته است.

مشیر غفاری همچنین از کنترل دائم مواد غذایی  از نظر میزان نمک، شکر واسیدهای چرب خبر داد.

لزوم فرهنگ‌سازی برای ارتقا و آگاهی‌های مردم در مصرف غذاهای سالم، مواردی بود که در کارگروه امنیت غذایی، تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز