خبرگزاری کار ایران

در پی کاوش‌های باستانی صورت گرفت؛

کشف شواهدی از تالار ستوندار هخامنشی در محوطه تاریخی ریوی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۳۱

در پی کاوش‌های باستانی شواهدی از یک تالار ستوندار هخامنشی در محوطه تاریخی ریوی کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محوطه تاریخی ریوی در نزدیکی روستای نجف، واقع در شهرستان مانه و سملقان و در شمال غرب استان خراسان شمالی قرار دارد. طی پژوهش‌های باستان‌شناسی که از سال 1391 در محوطه تاریخی "ریوی" آغاز شد، باستان شناسان به بقایای یک شهر از دوران هخامنشی دست یافتند.

اهمیت محوطه ریوی در این است که وسعت آن در دوران هخامنشی به بیش از 110 هکتار رسیده و به نظر می‌رسد یکی از شهرهای مهم دوران هخامنشی در شمال شرق کشور بوده است.

بر اساس این پژوهش‌ها، از دوران اشکانی و ساسانی نیز شواهد معماری و باستان‌شناسی مختلفی از محوطه ریوی بدست آمد که نشان از توالی استقراری پس از دوران هخامنشی در محوطه ریوی است. 

پژوهش‌های باستان‌شناسی محوطه تاریخی ریوی به‌صورت مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی و موسسه باستان‌شناسی آلمان از سال 1394 آغاز شده است و با توجه به اهمیت علمی و گردشگری این اثر تاریخی، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی با همکاری موسسه باستان‌شناسی آلمان، برنامه منظمی را تحت عنوان "پروژه باستان‌شناسی ریوی"جهت کاوش و پژوهش‌های باستان شناسی  در محوطه تاریخی ریوی برنامه‌ریزی کرده است.

با توجه به شواهد باستان شناختی،"ریوی" یکی از مهمترین محوطه‌های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش‌های باستان‌شناسی هدفمند در آن می‌تواند موجب ارتقاء شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان خراسان شمالی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز