خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نابودی بخش زیادی از تالاب‌های گریبلمک لرستان/تلاش برای احیای بخشی از تالاب‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۹۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بخش زیادی از تالاب‌های گریبلمک لرستان از بین رفته است.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تالاب گریبلمک در دهه 70 بخش زیادی از آب آنها زهکشی و تخیله شده و تبدیل به اراضی کشاورزی و در اختیار کشاورزان آن مناطق قرار گرفت.

فتحی بیرانوند افزود: این زهکش‌ها باعث شده شریان‌هایی که به صورت طبیعی تأمین آب می‌کردند دچار مشکل شده و تالاب را تحت تأثیر قرار دهند و همچنین در سال‌های اخیر به‌دلیل خشکسالی در کشور ایران آب این تالاب ها نیز تبخیر و کم شده‌است.

وی عنوان کرد: بر اثر تخلیه آب تالاب، ماهی‌هایی که در آبگیرها وجود دارند در معرض خطر قرار گرفته و قسمتی از آنها نیز از بین رفتند. بخشی که در محاصره بودند با همکاری تشکل‌های زیست محیطی به آبگیرهای با حجم و وسعت بیشتری انتقال داده شدند.

مدیر کل محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه گریبلمک لرستان به‌دلیل حق مالکیت داشتن در این منطقه اداره محیط زیست برای احیای این تالاب‌ها باید زمین‌ها را از این کشاورزان خریداری کند به همین دلیل اداره محیط زیست نشست‌هایی در این زمینه با کشاورزان داشته و بزودی مشارکتی بین آنها و اداره کل محیط زیست به عمل خواهد آمد و با ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی و پرورش پرندگان گوناگون بخشی از این تالاب‌ها احیا می‌شود.
 
فتحی بیرانوند در پایان افزود: وسعت این تالاب در گذشته حدود 600 هکتار بوده است اما برای تأمین منافع مردم در آن، زهکش ایجاد و حدود 90 درصد آن خشک شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز