خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:

800 خوزستانی بر اثر غرق‌شدگی در پنج سال گذشته جان باختند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۴۲

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از جان باختن 800 خوزستانی بر اثر غرق شدگی در پنج سال گذشته خبرداد.

به گزارش‌ایلنا، محمد صادق کریمی‌کیا با بیان اینکه 50 درصد حوادث غرق‌شدگی در استان با مدیریت قابل حل خواهند بود، اظهار داشت: در این مدت در مجموع حدود 800 نفر در خوزستان بر اثر غرق‌شدگی جان باختند که این رقم در کشور تقریبا یک رکورد محسوب می‌شود.

کریمی‌کیا افزود : سالانه حدود 140 نفر از شهروندان در آب‌های استان خوزستان اعم از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده توانستیم به وزارت کشور این موضوع را بقبولانیم که ستاد ساماندهی سواحل در خوزستان برای سواحل رودخانه‌ها، سدهای تنظیمی و دریاچه‌ها تشکیل شود تا بتوانیم حداقل در کوتاه مدت تعداد تلفات ناشی از غرق شدگی را در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها کاهش دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به حادثه چال‌کندی دزفول در تابستان امسال عنوان کرد: این حادثه دردناک منجر به کشته شدن شش نفر از شهروندان شد که هنوز هم جسد یکی از جانباختگان با تمام تلاش‌هایی که فرماندار دزفول و دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها انجام دادند، همچنان مفقود است.

وی ادامه داد: کشته شدن این شش نفر موجب شد که آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی خوزستان در سال 96 شکسته شود و از آغاز سال تاکنون حدود 90 نفر به علت غرق‌شدگی در آب‌های استان، جان خود را از دست داده‌اند که از این رقم حدود 16 یا 17 نفر در حوزه آبفای دزفول غرق شده‌‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز