خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تکذیب کرد؛

برکناری رئیس آموزش وپرورش دیشموک ربطی به وزیر ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۸۶

معاون اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: سخنان رئیس آموزش و پرورش بخش دیشموک حوزه کهگیلویه بزرگ در باره دلایل برکناری از مسئو‌لیت کذب بوده و صحت ندارد.

 اردشیر یاری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت:آنچه رئیس آموزش و پرورش دیشموک درباره دلایل برکناری خود به نقل قول از مدیرکل اداره آموزش وپرورش استان به برخی از سایت‌های خبری گفته صحت ندارد.

وی افزود:منصور صالح‌زاده رئیس آموزش و پرورش دیشموک در آن مصاحبه ادعا کرده مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در تماس تلفنی به وی گفته‌ وزیر آموزش و پرورش دستور عزل وی را داده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه امکان ندارد وزیر آموزش و پرورش برای عزل رئیس آموزش و پرورش بخش دیشموک در این استان با مدیرکل آموزش و پرورش تماس گرفته باشد، خاطرنشان کرد: بنده نیز سخنان آقای صالح زاده رئیس آموزش و پرورش دیشموک را رد کرده و قبول ندارم.

یاری گفت: تغییرات در آموزش و پرورش و هر نهاد دیگری طبیعی است و نباید این تغییرات به مسائل حاشیه گره زده‌شود.

یاری افزود: مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به این نتیجه رسید که آقای صالح‌زاده دیگر در مسئولیت رئیس آموزش و پرورش دیشموک نباشد و نباید ایشان آن را به وزیر و برخی مسائل حاشیه ای دیگر ربط می داد.

 دلایل عزل رئیس آموزش وپرورش

از سویی " منصور صالح زاده " رئیس آموزش و پرورش دیشموک در کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه ای با ایلنا تاکید کرد که عزل وی براساس آنچه در تماس تلفنی مدیرکل آموزش و پرورش به وی گفته شده از سوی وزیر این وزارتخانه صورت گرفته است.

وی گفت: آقای زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عصر روز گذشته با بنده تماس گرفت و گفت که وزیر از من خواسته است تا شما را برکنار کنم.

رئیس آموزش و پرورش بخش دیشموک در  حوزه کهگیلویه بزرگ افزود: آقای زارع پور گفت که وزیر از گزارش ترک تحصیل احتمالی 21 دانش آموز روستای سرگچ دیشموک به شدت نگران شده و تماس گرفته و گفته که باید رئیس آموزش و پرورش این بخش عزل شود تا دیگر گزارش منفی به رسانه ها ندهد.

صالح زاده همچنین تاکید کرد که آقای زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به وی گفته است که آقای هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار عزل وی است.

وی گفت: زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آن تماس تلفنی به من گفت که آقای وزیر از پیگیری‌های هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برای عزل وی هم تحت فشار است و اکنون آقای صالح زاده رئیس آموزش و پرورش دیشموک باید عزل شود.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک در کهگیلویه بزرگ افزود: اغلب مدارس این بخش همانند روستای سرگچ از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند و بطور حتم اگر این روند ادامه داشته باشد اغلب دانش آموزان این بخش ترک تحصیل خواهند کرد.

صالح زاده تاکید کرد که آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هیچ هزینه ای بابت مزایا و اضافه کاری های معلمان این بخش از فروردین ماه امسال تاکنون نیز پرداخت نکرده و شرایط نگران کننده‌ای اکنون در این اداره حاکم است.

وی گفت: هزینه‌های جانبی اداره آموزش و پرورش دیشموک از فروردین ماه امسال تاکنون از جیب خود ما و فرهنگیان اداری و آموزشی پرداخت شده و متاسفانه مطالبات ما باوجود تمامی پیگیری‌ها پرداخت نشده است.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک در کهگیلویه بزرگ افزود: خدا را گواه می گیرم هفته گذشته برای ادامه تحصیل فرزند خودم در دانشگاه از یکی از اقوامم یک میلیون تومان نسیه گرفتم و الان بدهکار ایشان هم هستم.

صالح زاده تاکید کرد که شرایط تحصیل دانش آموزان در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد بحرانی و این روند نباید ادامه داشته باشد.

وی گفت: خدارا گواه می گیرم که عزل من بخاطر مصاحبه به رسانه ها و انتشار گزارشی از محرومیت های مدارس دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است .البته از اینکه ازفرزندان منطقه ام دفاع کرده و عزل شده ام نیز خوشحالم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بخش دیشموک از بخش های کهگیلویه بزرگ محسوب شده که با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 280 کیلومتر فاصله دارد.

هفته گذشته خبری مبنی بر ترک تحصیل احتمالی 21 دانش آموز روستای سرگچ دیشموک منتشر که بازتاب های فراوانی را در شبکه های مجازی داشت.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم هم در پیام توئیتری در این باره نوشت: «از صبر و شکیبایی مردم روستای سرگچ دیشموک تشکر می‌کنم. مقرر شد با انتقال تجهیزات، کلاس درس جدیدی احداث شود و دانش آموزان از محل فعلی جابجا شوند. هرچند این روستا به علت آبگیری سد بالیات، سال آینده تخلیه می‌شود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز