خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

ورودی غاریخی کوهرنگ مسدود می‌شود/ هشدار به گردشگران و بازدیدکنندگان غار

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۷۸

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری از مسدود شدن ورودی غار یخی کوهرنگ بدلیل گرمای هوا خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن عسگری سوادجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: تابلوهای هشدار در کنار غار نصب کرده‌ایم و تور لیدرهایی هم که به صورت تور وارد محوطه می‌شوند، توصیه کرده‌ایم تا وارد غار نشوند و به هشدارهای که در آنجا داده ایم دقت کنند.

عسکری سوادجانی افزود: دو حادثه اخیر در این غار مربوط به افرادی است که به طور شخصی وارد غار شده‌اند. راهنماهای تور گردشگری منطقه اطلاعات کامل دارند و مانع ورود گردشگران به داخل غار می شوند. 
 
وی درباره اقدامات برای جلوگیری از ورود افراد به غار گفت: با توجه به گرمای اخیر بزودی ورودی غار را مسدود می کنیم تا هیچ کس وارد غار نشوند و حادثه ای رخ ندهد.

در تاریخ 12 شهریور سال جاری اعضای یک خانواده از استان فارس، شهرستان شیراز برای گردش به غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ آمده بودند که دچار حادثه شده و بر اثر ریزش یخ از سقف این غار دو جوان ۳۲ و ۲۷ ساله کشته و پدر ۵۸ ساله آنها از ناحیه زانو مصدوم شد. این افراد بدون راهنمای گردشگری وارد این غار شده بودند.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز