خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

موافق جدایی "بهمئی" از " کهگیلویه و بویراحمد" هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۸۴

عضو سابق شورای"لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد" تاکید کرد موافق جدایی"بهمئی" از استان و الحاق آن به خوزستان است.

"غیب الله جاوریان" در گفت‌وگو با ایلنا از بهمئی گفت: با طرح جدایی شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویراحمد موافق بوده و امیدواریم روزی در همین دولت دوازدهم این خواسته چندین ساله مردم این دیار محقق شود.

وی مهمترین خواسته مردم شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد را جدایی این شهرستان از استان دانست و خاطرنشان کرد: با جدایی شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شک رضایتمندی مردم منطقه فراهم خواهد شد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با برشمردن برخی مزایای جدایی این شهرستان از استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: اغلب مردم شهرستان معتقدند که حق‌شان از این استان گرفته نشدن و اکنون این شهرستان محروم‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است.

جاوریان با برشمردن برخی دغدغه های مردمی شهرستان بهمئی بویژه در حوزه اشتغال، تصریح کرد: شهرستان بهمئی حدود 80 حلقه چاه نفت دارد اما متاسفانه محروم ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: مردم شهرستان بهمئی معتقدند اگر این شهرستان از استان کهگیلویه و بویراحمد جدا شده و به استان خوزستان و یا با تشکیل استانی جدید مستقل بشود بدون شک مشکلات کنونی بویژه در حوزه اشتغال و بیکاری آنان رفع خواهد شد.

جاوریان از دردست اجرا بودن طرحی با نام جدایی شهرستان بهمئی از استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد: در شورای چهارم شهر لیکک برخی از اساتید دانشگاهی، نخبگان، ریش سپیدان، معتمدین منطقه ای ، اصناف ، عشایر ، فعالان سیاسی و مردم بویژه جوانان ، خواستارالحاق شهرستان بهمئی  به خوزستان بودند و بنده موافق این طرح بودم  و با آنها همکاری داشتم.

به گزارش ایلنا، شهرستان بهمئی یکی از شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با یاسوج مرکز این استان حدود 300 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز