خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کردستان گزارش می‌دهد؛

واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی؛ تهدیدی جدی برای رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۶۶

از ابتدای سال جاری دو کامیون حامل مواد سوختی در رودخانه های دیواندره واژگون شده که این مسئله خسارت‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست استان کردستان وارد کرده است.

به گزارش ایلنا، یکی از مهمترین مسائلی که حوزه کیفی منابع آب استان را تهدید می کند واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی در حاشیه رودخانه های استان و منابع آبی است.

این در حالی است که بیشتر جاده های اصلی و مواصلاتی استان به موازات رودخانه ها احداث شده‌اند که از منابع اصلی تامین کننده آب شهرها و روستاها هستند و این امر امنیت کیفی این منابع را همواره در معرض تهدید جدی قرار داده است.

طی سال های اخیر شرکت آب منطقه ای کردستان با برنامه‌ریزی های منسجم و در قالب یک تیم مدیریتی بحران کارآمد همواره اینگونه پیامدها را مورد رصد و کنترل قرار داده و این مخاطرات را با تمهیداتی به حداقل رسانده است.

در این راستا از ابتدای سال 96 تاکنون در دو مورد واژگونی مواد سوختی در محدوده شهرستان دیواندره با واکنش سریع اعضای مدیریت بحران شهرستان به ریاست فرماندار اقدامات لازم انجام و از ورود این مواد به رودخانه ها و سایر منابع آبی جلوگیری به عمل آمده است.

همچنین در آخرین مورد از این دست اتفاقات که در پل نساره و حاشیه اصلی رودخانه قزل اوزن در مرداد ماه به وقوع پیوست سریعا اقداماتی جهت جلوگیری از ورود آلودگی به این رودخانه صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز