خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه باستان شناسی خنج خبرداد:

بررسی 350 بنای تاریخی جدید در شهرستان خنج

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۵۳۶

سرپرست گروه باستان‌شناسی خنج از بررسی 350 بنای تاریخی جدید در این شهرستان به مدت یکماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، مسلم رضایی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : ۳۵۰ بنای تاریخی جدید در شهرستان خنج با هدف ثبت در فهرست آثار ملی کشور زیر نظر پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث‌فرهنگی کشور و اداره کل میراث فرهنگی فارس بررسی و شناسایی می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ اثر از دوره‌های ماقبل تاریخ، پارینه سنگی، میان سنگی، هخامنشی، ساسانی و دوره‌های اسلامی شناسایی شده است، افزود: این آثار شامل آب انبارها، محوطه‌های تاریخی، تپه‌های باستانی، آثار معماری و اسکان‌های عشایری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ اثر شهر خنج در فهرست آثار ملی ثبت شده است و تا پایان امسال ۱۲۷ اثر دیگر نیز ثبت خواهد شد.

رضایی عنوان کرد: خنج افزون بر ۷ هزار سال سابقه تاریخی دارد و صد‌ها اثر تاریخی از دورهای پیش از تاریخ پارینه سنگی، میان سنگی، هخامنشی، ساسانی و دوره‌های اسلامی در این شهرستان وجود دارد .

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان خنج تپه‌های باستانی توخ، شاماخ، مناره شیخ دانیال، مسجد جامع، آرامگاه شیخ محمد ابونجم، قلعه‌های تاریخی کلوکی، قلعه خلوت و آرامگاه شاه عبد السلام، جاده سنگ‌فرش و غار چهل‌گزی است.

خنج در ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قراردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز