خبرگزاری کار ایران

با تجلیل از برگزیدگان؛

نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی در زنجان به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۹۳

نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی با تجلیل از برگزیدگان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: تقویت هویت ملی و دینی کشور و استان یکی از اهداف این اداره محسوب می شود

مقدم با یادآوری اینکه حمایت از پایان نامه ها، مقاله، چاپ کتاب و اجرای نمایشگاه های هنری در راستای تقویت هویت ملی ودینی در استان انجان می شود، گفت: توجه به بخش لباس‌های بومی و محلی هم از دیگر راهکارهای تقویت هویت دینی و ملی است.

این مقام مسئول تولید لباس ایرانی اسلامی و ایجاد زمینه برای علاقمندان این حوزه را از اهداف برپایی جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی عنوان کرد و افزود:این جشنواره زمینه ای برای فرهنگ سازی جهت ترویج لباس های ایرانی اسلامی فراهم می کند.

مقدم به برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی در کنار این جشنواره اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه پنجاه و سومین نمایشگاه در سطح کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر همراهی دست اندرکاران در بازدید از چنین نمایشگاه هایی تصریح کرد: تلاش می شود تا زمینه تولید انبوه این لباس ها برای طراحان و تولیدکنندگان لباس فراهم شود.

در پایان این مراسم سودابه متین‌پور و مریم عباس‌زاده در بخش طراحی و دوخت مانتوی مشاغل و سمیرا جعفری، سمیرا کاظمی و سهیلا محمدلو نیز در بخش طراحی و دوخت پالتو تجلیل شدند.

در بخش طراحی و دوخت مانتوی سنتی از زهرابیات، سارا تدینی و منیره الله‌وردی و در بخش لباس محلی نیز حمیرا شفیعی از طارم و مریم رسولی در بخش لباس سنتی شایسته تقدیر شدند.

زهرا بیات و سمیرا باقری در بخش طراحی و دوخت مانتوی مجلسی تجلیل شدند و در بخش طراحی و دوخت مانتوی مدارس از هاجر عزیزی، فاطمه حسینی و فاطمه علیزاده تجلیل شد.

سمین شیری از شهرستان خدابنده به عنوان طراح لباس و همتیان، زهرا ملابابایی و رویا نظری به عنوان شرکت‌کننده در اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی تقدیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز