خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

گیلان مهد شطرنج ایران است/ درخشش شطرنج بازان ایرانی در جام ستارگان قابل تحسین است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۹۱

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: استان گیلان مهد شطرنج کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر دو بازیکن ارزنده از استان در تیم منتخب ایران حضور دارد.

 به گزارش‌ایلنا از بندرانزلی، مراسم اختتامیه دومین دوره از رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام ستارگان با برتری تیم منتخب ستارگان جهان در نتیجه انفرادی ۲۵ بر ۲۴ و نتیجه تیمی ۸ بر ۶ به پایان رسید.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس و دبیر فدراسیون شطرنج ، مدیرکل ورزش و جوانان استان، اعضای شوراهای شهر و روستاهای گیلان، مسئولان منطقه‌ای و استانی، ورزشکاران و پیشکسوتان شطرنج در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه های این منطقه برگزار شد و در پایان از بازیکنان شرکت کننده در رقابت‌های بین المللی شطرنج جام ستارگان و ۱۵ بازیکن برتر مسابقات ستارگان نوجوانان ایران از سوی مقامات حاضر تجلیل شد.

رضا مسرور مدیرعامل سازمان در این مراسم با تشریح جایگاه خوب شطرنج در گیلان و ایران اظهار کرد: استان گیلان مهد شطرنج کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر دو بازیکن ارزنده از استان در تیم منتخب ایران حضور دارد.

مسرور با اشاره به اینکه اختلاف ریتینگ تیم ایران و منتخب جهان در این رقابت ها ۱۶۰ امتیاز بود، خاطرنشان کرد: با وجود این اختلاف ریتینگ تیم منتخب جهان تنها با یک امتیاز توانست برنده این دوره از رقابت ها باشد و می‌توان گفت با توجه به سطح بالای این دوره از رقابت ها تیم منتخب ایران بسیار توانمند و بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تشریح برنامه‌های حمایتی سازمان متبوع خود از حوزه ورزش اعلام کرد: معتقدیم حمایت از ورزش علاوه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌تواند به توسعه اقتصاد پویا کمک کند و یکی از سیاست های سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری و میزبانی مسابقات ورزشی در بالاترین سطح ممکن است و تا پایان امسال نیز چندین رقابت ورزشی در سطح ملی و بین المللی به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

وی به میزبانی منطقه آزاد انزلی از مسابقات  جام جهانی فوتبال ساحلی از دیگر برنامه های این سازمان  اشاره کرد و افزود: با توجه به استعدادهای فراوان موجود،استان گیلان می تواند در عرصه های مختلف ورزشی حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

در ادامه این مراسم رییس فدراسیون شطرنج، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان، احسان قائم مقامی و کاپیتان تیم منتخب جهان از دیگر سخنرانان این مراسم اختتامیه بودند که از میزبانی مناسب منطقه آزاد انزلی، برگزاری نظام مند و با کیفیت مسابقات، حمایت این سازمان از توسعه ورزش و فرآهم نمودن امکان رقابت بزرگان شطرنج جهان و ایران تقدیر و تشکر کردند.

 لازم بذکر است با توجه به نتایج بازیهای هفت روزه، پرهام مقصودلو از ایران در این دور از رقابت ها به عنوان برترین شطرنج باز معرفی و در پایان این مراسم با اهدای تندیس یادمان و مدال های نفرات برتر مسابقات به ترتیب یه بازیکنان منتخب جهان و ایران و نفرات برتر رده های مختلف مسابقات ستارگان نوجوان ایران  به نفرات برتر تجلیل شد.

گفتنی است دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان به میزبانی منطقه آزاد انزلی با حضور هفت نفر از برترین شطرنج بازان مطرح بین المللی و تیم منتخب ایران؛ و همچنین نخستین دوره شطرنج ستارگان نوجوان ایران با حضور 120شطرنج باز از بیستم لغایت بیست و هفتم تیر ماه امسال در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز