خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبرداد:

صادرات 8 هزار تن خرمای سیستان و بلوچستان به بازارهای بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۱۵

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از صدور 8 هزار تن خرمای این استان به بازارهای بین المللی خبرداد.

به گزارش ایلنا، وجود چهار هزار هکتار نخلستان با خرمای ارگانیک در سیستان و بلوچستان زمینه حضور برتر ایران به نمایندگی سیستان و بلوچستان در بازارهای بین‌المللی را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با برداشت 8 هزار تن خرمای ارگانیک از نخلستان‌های استان زمینه صادرات این نوع محصول به بازارهای بین‌اللمللی فراهم می‌شود.

نجفی افزود: خرمای ارگانیک سیستان و بلوچستان با برند تجاری استان به بازارهای جهانی صادر می شود.

وی همچنین از ساخت دو واحد فراوری و بسته‌بندی خرما در مناطق مک سوخته وروتک استان در سال 96 خبر داد. 

خاکپور نماینده شرکت سرس المان نیز با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان درتولید محصولات ارگانیک گفت: در سال گذشته 780 هکتار از نخلستان‌های استان مورد تایید قرار گرفت و در سال 96 نیز اقدامات لازم برای تایید و بهره‌برداری خرمای ارگانیک از 3 هزار و 200 هکتار نخلستان‌های سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی افزود: با تایید نخلستان‌های تولید خرمای ارگانیک سیستان و بلوچستان برای صادرات به بازارهای جهانی قیمت این نوع محصول از 3 هزار تومان در سال‌های گذشته به 5 هزار تومان رسیده  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز