خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

سازمان تعاون روستایی ایران مسئول خرید شیر خام از تولید‌کنندگان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۱۳

پیشنهاد ما به ستاد مرکزی در مورد میزان خرید شیر خام از دامداران این است که این کار بدون محدودیت انجام شود، اما در مرحله اول طبق دستور‌العمل سازمان تعاون روستایی سهم هر استان روزانه ۱۵۰ تن است و هدف ما این است تا زمانی که کارخانه‌ها اقدام به خرید شیر خام با قیمت مصوب ۱۴۴۰ تومان نکنند، این کار همچنان ادامه یابد.

سید محمد موسوی گفت: هم اکنون به طور متوسط شیر با قیمتی حدود ۱۲۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود که برای افزایش قیمت خرید شیر از تولید‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی ابلاغیه‌ای را به مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران ابلاغ کرد و این سازمان مکلف شد، تا شیر خام با استاندارد بار میکروبی تا ۱۰۰ هزار و چربی ۳.۲ را با قیمت ۱۴۴۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال عدم اجرایی شدن مصوبه دولت برای خرید شیر خام با قیمت ۱۴۴۰ تومان توسط صنایع لبنی از تولید‌کنندگان شیر وزارت جهاد کشاورزی طرح خرید تضمینی شیر را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مکانیزم اجرایی خرید شیر خام بر عهده سازمان تعاون روستایی ایران است، گفت: در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ماه جاری این ابلاغیه به استان‌ها ارسال شد و بلافاصله در استان‌ ها کمیته اجرایی ابلاغیه برگزار شد و بر اساس ابلاغیه مقرر شد، دامداران را وزارت جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی معرفی کند و سازمان تعاون روستایی مباشر خرید شیر خام از دامداران را اتحادیه دامداران کشور تعیین کرد.

موسوی اظهار داشت: بر اساس مقرر شد که اتحادیه دامداران مرکز با انعقاد قرارداد با کارخانه‌های تبدیل شیر خام به شیرخشک قرارداد ببندد، تا شیر خام خریداری شده از تولید‌کنندگان توسط کارخانه‌ها به پودر شیرخشک تبدیل شود.

وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت آینده این ابلاغیه در تهران اجرایی می‌شود و تولید‌کنندگان شیر خام که مایل باشند، شیر را از طریق این سیستم به سازمان تعاون روستایی تحویل دهند، می‌توانند با تماس با این مرکز اقدام به فروش شیر خام تولیدی خود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: در استان تهران ۲۵۰۰ واحد دامداری شیری با ۲۵۵ هزار رأس دام مولد وجود دارد که به طور متوسط روزانه حدود ۲۵۰۰ تن شیر تولید می‌کند.

وی افزود: پیشنهاد ما به ستاد مرکزی در مورد میزان خرید شیر خام از دامداران این است که این کار بدون محدودیت انجام شود، اما در مرحله اول طبق دستور‌العمل سازمان تعاون روستایی سهم هر استان روزانه ۱۵۰ تن است و هدف ما این است تا زمانی که کارخانه‌ها اقدام به خرید شیر خام با قیمت مصوب ۱۴۴۰ تومان نکنند، این کار همچنان ادامه یابد.

موسوی با بیان اینکه شیر خام خریداری شده برای تبدیل به شیرخشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان داشت: بنابراین باید مناسب‌ترین شیر خام تولیدی یعنی شیری که بار میکروبی آن تا ۱۰۰ هزار و چربی آن ۳.۲ باشد خریداری شود، ولی برای اینکه شیر بیشتری خریداری شود عملاً این استاندارد نیز برداشته شده و مقرر شده، تا شیر با کیفیت‌های دیگر با تعدیل قیمت خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی ایران مسئول خرید شیر خام از تولید‌کنندگان است و پرداخت‌ها بابت خرید نیز بر عهده این سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز