خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول سال رخ داد؛

افزایش 140 درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۵۶

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در سه‌ماهه اول سال 96 نسبت به سال قبل از آن 140 درصد رشد داشته است.

مجید ارجونی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با حوزه بار و ترانزیت، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری هشت هزار و 717 تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به سه هزار و 634 تن سال قبل از آن، رشد 140 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از چهار هزار و 163 تن سال 95 با رشد 32 درصدی به پنج هزار و 497 تن در سه ماهه اول سال 96 رسید.

مجید ارجونی اذعان کرد: میزان ترانزیت کالا در این مسیر از هزار و 955 تن سال 95 با رشد 46 درصدی به دو هزار و 852 تن در سه ماهه نخست سال جاری رسید. مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان سیمان، قیر، گوگرد و فوتس اویل بوده است.

وی ادامه داد: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر شامل برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی گوگرد خام بوده است.

مجید ارجونی گفت: میزان تناژ بارگیری سه ماهه نخست سال 95، هفده‌هزار و 295 تن بوده که با بارگیری 22 هزار و 814 تن در سال جاری به رشد 32 درصدی رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز