خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کردستان:

70 درصد جرائم ریشه در موادمخدر دارد/ جمع‌آوری 135 معتاد متجاهر در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۶۱

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه ریشه‌ 70 درصد جرائم استان بدلیل مواد مخدر است، گفت: تاکنون 135 نفر از معتادان متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شده اند.

به گزارش ایلنا، عباس نظری شامگاه دوشنبه (12 تیر) در جلسه دیدار اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان با نماینده ولی فقیه در این استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد جرائم ریشه در بحث موادمخدر دارد، نیروی انتظامی استان کردستان سال گذشته با بسیج تمام توان و امکانات توانسته در این ماموریت به خوبی ظاهر شود.
 
وی افزود: در سال گذشته با 37 درصد افزایش کشفیات انواع موادمخدر در کردستان، جزء استان‌هایی بودیم که حائز رتبه اول و دوم در سطح ناجا شدیم.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد: امسال در سه ماهه نخست، در بحث مبارزه با مواد مخدر با افزایش 130 درصدی کشفیات مواد مخدر روبرو بوده‌ایم و به ماموریت‌های داخل استان اکتفا نکرده‌ایم و در اکثر ماموریت‌های نیروی انتظامی استان اصفهان، لرستان، کرمانشاه، همدان همکاری کرده و موفق به دستگیری شده‌‌ایم.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 400 معتاد متجاهر در استان داریم، اما نیروی انتظامی به این دلیل که برخی معتادان متجاهر تحت درمان، عده‌ای عضو انجمن و ... هستند، در این ماموریت با مشکل مواجه است و تاکنون 135 نفر را جمع آوری کرده است.
 
نظری به ارائه آمار سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست سال 900 نفر دستگیری قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش را در استان داشته‌ایم.
 
وی یکی از ماموریت‌های اصلی نیروی انتظامی که بیشتر در اذهان عمومی ظهور و بروز می‌کند را بحث خرده‌فروشان دانست و افزود: این مسئله به عنوان اولویت نیروی انتظامی ابلاغ شده است.
 
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کردستان با اشاره به کمپ‌های راه‌اندازی شده در استان، بیان کرد: کمپ در استان راه‌اندازی شده است اما جوابگوی این ماموریت نیست چنانچه که در پایان سال 95 با هدف سالم سازی و همچنین به دلیل تعطیلات نوروز ظرفیت کمپ که 60 نفر بود را به 110 نفر رساندیم و هم اکنون 99 نفر از دستگیر شدگان در این کمپ هستند اما با توجه به تعداد معتادان متجاهر در استان، این تعداد جوابگو نیست.
 
وی تکراری بودن معتادان را موضوع مهم دیگری دانست و از مراجع قضایی خواست تا معتادانی را که بیش از چهار بار دستگیر شده‌اند به زندان تحویل دهند.
 
نظری در پایان خواستار ساماندهی اماکن مخروبه شد و یادآور شد: در این اماکن جرم صورت می‌گیرد و لازم است ساماندهی شوند تا بیش از این ظهور معتادان را در این مکان‌ها شاهد نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز