خبرگزاری کار ایران

با انجام انتخابات انجمن جراحان مغز و اعصاب؛

یوسف‌زاده نائب رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۹۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان به عنوان نائب رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران انتخاب شد.

به گزارش ایلنا از رشت، بر اساس اعلام انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران؛ اعضای جدید هیات مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با رای اعضای انجمن و به مدت سه سال انتخاب شدند.

براساس انتخابات انجام شده سید ابراهیم کتابچی از تهران به عنوان رئیس انجمن، شاهرخ یوسف زاده چابک از گیلان نائب رئیس، مسعود شیروانی دبیر، کاظم عباسیون از تهران عضو انجمن و رابط با جامعه جراحان، مصطفی محسنی از تهران عضو انجمن و خزانه دار، موسی تقی پور از شیراز عضو انجمن، فیروز صالح پور از تبریز عضو انجمن،  مسیح صبوری از اصفهان عضو انجمن و احمد صفایی یزدی از مشهد عضو انجمن انتخابات شدند.

بی شک قرار گرفتن گیلان (پس از ٦٠ سال از زمان تاسیس) در کنار استان‌هایی‌مانند تهران، شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد، نوید بخش توسعه علوم پزشکی در این استان، بخصوص در رشته جراحی مغز و اعصاب است. در این زمینه، وجود تشکل‌های علمـی در گسترش دانش و انتقال تجربه های علمی بسیار اثر گذار می باشد و در صورت توجه و بکارگیری، می تواند راه گشای حل بسیاری از معضلات پزشکی در کشور باشد. 

گفتنی‌است؛ رشته‌ جراحی‌ مغز و اعصاب‌ در ایران‌ حدود هفت دهه قبل‌ توسط‌ دو تن‌ از اساتید این‌ رشته‌؛ پروفسور نصرت‌الله‌ عاملی‌ و پروفسور ابراهیم‌ سمیعی‌ (عموی پروفسور مجید سمیعی)، براساس‌ استانداردهای‌ روز دنیا پایه‌گذاری‌ شد.

اکنون‌ با گذشت‌ حدود شش دهه‌ از تأسیس‌ انجمن ‌جراحی‌ مغز و اعصاب‌ ایران‌، این‌ انجمن‌ با داشتن‌ بیش‌ از 500 عضو فعال‌ که‌ عموماً فارغ‌التحصیل‌ از دانشگاه‌های‌ ایران‌ هستند، از نظر علمی‌ و عملی می‌تواند جایگاه شایسته ای در عرصه بین المللی داشته باشد‌.

این‌ انجمن‌ در سال‌ 1965 به‌ عضویت‌ فدراسیون‌ جهانی‌ انجمن های‌ جراحی مغز و اعصاب‌ در آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز