خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی‌ خبر داد؛

اختصاص 30 درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۴۵

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری از اختصاص یافتن 30 درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سمیع‌الله حسینی‌ مکارم در افتتاح نمایشگاه صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا پیش‌ از این ۱۲ درصد سهم بیمه‌ شوندگان ویژه  هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و ۸۸ درصد برای قالی‌بافان و بافندگان فرش بود که با تفاهمی که صورت گرفته و  تصویب لایحه ۳۰ درصد سهم بیمه به هنرمندان و صنعتگران اختصاص می‌یابد.

حسینی مکارم با اشاره به رشد 1.5 درصدی صادرات صنایع دستی کشور افزود: ۵۰ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌ دستی در سراسر کشور بیمه می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: اهتمام به صادرات محصولات صنایع‌دستی از حمایت‌های مهم این بخش برای هنرمندان و صنعتگران به‌ویژه در استان چهارمحال و بختیاری است.

حسینی مکارم اظهارداشت: در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم که با صادرات فرش فاصله بسیاری داشت.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث صنایع دستی وگردشگری بیان کرد: حمایت از نمایشگاه‌های محلی‌، منطقه‌ای و ملی از برنامه‌های اصلی است و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ازجمله زیراندازها و نمد بسیار مورد توجه قرار دارد.

حسینی مکارم با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای معرفی محصولات صنایع‌دستی به مردم‌، مصرف‌کنندگان و تجار دایر می‌شود ادامه داد:  نمایشگاه منطقه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری با محوریت این استان و حضور ۱۰ استان همجوار آن برگزار شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز