خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان مطرح کرد:

اقتصاد دانش‌بنیان شاهراه تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۵۳۰

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه انسانی توسعه را درست هزینه کنیم باید به اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت بیشتری بدهیم و نسبت به گسترش کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان دغدغه‌مندتر باشیم .

ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ارزش افزوده ای است که در این بخش برای اشتغال خلق می‌شود .

وی افزود: در کشور ما با توجه به جزیره ای بودن آموزش و کارکرد موازی متولیان آن ، شکاف میان صنعت و دانشگاه جدی است و این شکاف منجر به سرگردانی و هدر رفت سرمایه انسانی شده است.

تاج الدین افزود: کار بزرگ شرکت های دانش بنیان آنجاست که این سرمایه انسانی را ساماندهی کرده و به آن هویت بخشیده و آن را به خوباوری رسانده است، ضمن آنکه شکاف صنعت و پژوهش را نیز با  ایجاد ارزش افزوده برای صنعت پر کرده است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد : دیدن این سرمایه انسانی عظیم  در شرکت‌های دانش‌بنیان شوق انگیز و غرور آفرین است؛ اینجا شما " نمی‌توانیم " و نمی‌شود" را احساس نمی‌کنید و آنچه می‌بینید صرفا  انگیزه ، انرژی و تخصص است .

تاج‌الدین گفت: شاهراه تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد دانش بنیان است و برای ایجاد  امنیت اقتصادی و تاب آوری بیشتر اقتصاد باید اقتصا دانش بنیان را وارد فاز بهره برداری کنیم.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد : خوشبختانه اصفهان سهم بسیار بزرگی در اقتصاد دانش بنیان دارد و وجود بیش از 450 شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و گردش مالی 1200 میلیارد تومانی این شرکت‌ها موید همین مدعاست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی‌مجلس افزود: نکته مهم دیگر آن است که شرکت‌های دانش بنیان اصفهان تمرکز خوبی بر آسیب‌های زیست‌محیطی و بحران خشکسالی داشته‌اند و در این زمینه ارزش افزوده قابل‌قبولی برای اصفهان ایجاد شده و این شرکت‌ها حول مفهوم کارآفرینی‌اجتماعی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده اند.

نماینده مردم اصفهان درپایان گفت: باید بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را به تمام معنا وارد فاز بهره‌برداری کنیم و پتانسیل‌های این اقتصاد را برای توسعه ایران آزادسازی کنیم. وظیفه ما بعنوان نمایندگان مردم اصفهان ایجاد بسترهای تقنینی لازم و استفاده از ظرفیت های نظارتی برای گسترش کمی و کیفی این شرکت‌هاست و حداکثر تلاش را در این زمینه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز