خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ستاد امور دیه کرمان خبرداد:

نفقه و مهریه بیشترین جرایم غیرعمد درکرمان/ 7 میلیارد ریال برای آزادی 22 زندانی غیرعمد سیرجان

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۶۳

مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان گفت: بیش از 60 درصد زندانیان غیرعمد استان به علت ازدواج‌های ناموفق و نفقه و مهریه در بند هستند.

به گزارش ایلنا، موسوی قوام گفت: برای‌آزادی 260 زندانی‌جرایم غیرعمد در زندان‌های استان، 80 میلیارد ریال نیاز است.

وی در جشن گلریزان شهرستان سیرجان با بیان اینکه خیرین در آزادی‌شان به ویژه در ماه مبارک رمضان کمک کنند، افزود: خیرین می توانند در جلب رضایت شاکیان نیز پا درمیانی کنند و در قالب هیات‌های گذشت در هر شهرستان با دریافت رضایت شاکیان ، زندانیان غیرعمد را آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانند. 

موسوی قوام همچنین از اجرای طرح ( هر مسجد محله آزادی یک زندانی ) خبر داد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند با کمک امام جماعت و اهالی مسجد و محله‌ای که زندانی در آن ساکن است، از طریق جمع‌آوری مبلغ یا پا درمیانی برای رضایت شاکی ، مسبب آزادی زندانیان باشد. 

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان همچنین با اعلام جمع‌آوری یک میلیارد ریال کمک خیران در جشن گلریزان سیرجان گفت: به ازاء هرمبلغ جمع آوری شده شهرستان‌ها برای آزادی زندانیان غیر عمد همین مقدار مبلغ را ستاد دیه استان نیز کمک می‌کند تا بتوانند شهرستان‌ها زندانیان غیرعمد خود را از زندان نجات دهند.

وی تصریح کرد : برای آزادی 22 زندانی غیرعمد سیرجان 7 میلیارد ریال نیاز است. 

به گفته مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با توجه به فتوای مراجع تقلید درخصوص پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان غیر عمد، مردم کرمان‌می‌توانند مبالغ زکات فطریه خود را به حساب 0200600262002 بانک ملی ستاد دیه استان واریز و دراقدام خیرخواهانه آزادی این زندانیان مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز