خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد گیلان خبر داد:

اختصاص یک هکتار از زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد رشت به کشت گیاهان دارویی کمیاب

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۶۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از اختصاص یک هکتار از زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به کشت گیاهان دارویی کمیاب خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، قرار داد همکاری مشترک بین شرکت دانش‌بنیان ترانه‌های شفابخش طبیعت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منعقد شد.
 
 علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی در رشد درآمدهای غیر شهریه و تولید علم نافع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با داشتن بستر و ظرفیت های لازم جهت کشت گیاهان دارویی اقدام به انعقاد قرارداد همکاری با شرکت ترانه های شفابخش طبیعت که از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، کرده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در زمینی به مساحت یک هکتار شروع به کشت نوعی گیاه دارویی کمیاب به نام آب بشقابی کرده است که این نوع از گیاهان دارویی در اقلیم و شرایط جغرافیایی استان گیلان به خوبی رشد می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد قسمتی از درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اختصاص خواهد یافت .
 
امیرتیموری اظهار امیدواری کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم و پیش‌بینی اقدامات زمانبندی شده خواهیم توانست در آینده ای نزدیک در جهت تولید انبوه این گیاه و نمونه‌های گیاهی کمیاب دیگر منطقه در دو واحد رشت و لاهیجان اقدام کنیم که حاصل این حرکت بسیار گسترده تولید گیاهانی خواهد بود که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در جهت کمک به رشد علوم دارویی کشور نیز مفید خواهد بود.

وی در این راستا از حمایت‌های حوزه معاونت پژوهشی سازمان و به ویژه دکترتوکلی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز