خبرگزاری کار ایران

سیدحسین کاظمی:

قصور متولیان عامل اول زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد/ رشد این پدیده وحشتناک است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۵۳۷

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عامل اول پدیده شوم زمین‌خواری در مناطق مختلف این استان را قصور متولیان با این پدیده خواند و رشد آن را وحشتناک نامید.

سیدحسین کاظمی به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: نمی‌خواهیم فعلا به آمار کلی پدیده زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد بپردازیم اما فقط بدانید این آمار، آمار وحشتناکی است.

وی روند کنونی پدیده شوم زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد را روندی بسیار روبه رشد و صعودی دانست و اظهارداشت: به نظر می‌رسد در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرکل این مجموعه مدیری قاطع برای برخورد با این پدیده باشد اما زیرمجموعه همانند مدیر خود در برخورد با این پدیده قاطع نیستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان‌های دنا، بویراحمد ، گچساران و کهگیلویه به ترتیب شهرستان‌هایی از این استان هستند که باپدیده زمین خواری روبه رو هستند و البته در شهرستان های دنا و بویراحمد این پدیده، شدت بیشتری نسبت به سایر شهرستان های استان دارد.

کاظمی با تقدیر از فعالیت‌های دستگاه قضایی بویژه رئیس کل دادگستری، دادستان و دادستان دنا در این ارتباط، تصریح کرد: اگرچه تلاش مسوولان قضایی در استان قابل تقدیر است اما از دستگاه قضائی در کهگیلویه و بویراحمد صمیمانه می خواهیم قاطعیت بیشتری نسبت به گذشته راجع به برخورد قانونی با پدیده شوم زمین خواری از خود نشان دهند.

وی گفت: در محدوده " سرگچینه دهستان دشتروم بویراحمد " 53 هکتار از اراضی ملی با به آتش کشاندن درختچه های کوهی به تصرف برخی افراد سودجو درآمده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی افراد سودجو، بسیاری از درختچه های کوهی را به آتش کشانده و سپس اقدام به کشاورزی و کشت " گندم و جو " در این اراضی ملی کرده اند.

کاظمی با غیرقانونی خواندن این اقدام، اظهارداشت بنظرمی رسد: نشست های کارگروه مبارزه با زمین خواری در این استان بازدارندگی مثبتی به همراه نداشته و " حرص و طمع " برای غارت و تخریب اراضی ملی دوچندان شده است.

وی گفت: بالارفتن ارش ملک در شهرستان های بویراحمد و دنا یکی از دلایل گسترش پدیده شوم زمین خواری است که حضور مقتدر دستگاه قضایی را در این امر به فوریت نیازمندیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش روند پدیده شوم زمین خواری در مناطق مختلف این استان بویژه بویراحمد و دنا بخوبی احساس می شود که می طلبد متولیان برخورد با این پدیده تلاش شان را دوچندان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز