خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران در رشت؛

اپوزیسیون هیچ دولت اسلامی نبوده  و نخواهم بود/مردم‌باوری از ویژگی‌های بارز امام بود

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۰۷

برای دشمنان مطرح نیست که چه کسی روی کار می‌آید بلکه آنان با هویت نظام اسلامی درگیر هستند لذا در چنین شرایطی دعوا و درگیری نیروهای انقلاب جز آسیب چیزی در پی ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت، امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلی رشت برگزار شد، گفت: مراسم بیست وهشتمین سالگرد ارتحال امام عظیم الشان نماد وحدت ملی و همدلی است و حضور مردم در این مجلس یعنی پرچمی که به دست امام برافراشته شده بر زمین نخواهد ماند.

آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی(ره)، گفت: ما سراغ نداریم یک چنین شخصیت علمی تبلور آمال یک ملت شده باشد که در واقع مردم همه آرزوهایشان را در این مرد بزرگ دیدند.

وی افزود: امام (ره ) وقتی به کشور آمد 9 میلیون نفر به استقبال ایشان رفتند و وقتی به دیدار خدا شتافت، 11 میلیون نفر ایشان را بدرقه کردند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام ولایت مطلقه فقیه را در عرصه تئوریک تبیین کرد و گفت: امام در اوج یکه تازی طاغوت بحث ولایت فقیه را در نجف مطرح و آن را کتاب کرد. بزرگان دیگری نیز درباره ولایت فقیه سخن گفته بودند، اما امام معمار ولایت شد و 10 سال اعمال ولایت کرد.

آیت الله خاتمی تشکیل یک حکومت گسترده اسلامی در منطقه ای بسیار حساس و استراتژیک را اختصاصی امام دانست و گفت: امام(ره) آراستگی به فضائل اخلاقی داشت و نسبت به دین متعبد بود.

وی با بیان اینکه به اعتقاد امام سیر و سلوک جز با تعبد به تمام دین امکان پذیر نیست، عنوان کرد: امام به انجام مستحبات مقید بود، اما مهمترین ویژگی امام باور کردن مردم بود.

 آیت الله خاتمی اسلام، ارزش های اسلامی و دینی را رکن نظام اسلامی دانست و افزود: امام خمینی فرمود تمام مقصد ما مکتب ماست و حکومت ماموریت دارد در حد توان به اجرای دین بپردازد.

وی  بیان داشت: امام راحل مدام از وحدت سخن می‌گفت و همه ما سوار یک کشتی هستیم و اگر کشتی آسیب ببیند، همه آسیب خواهیم دید و این جناح و آن جناح ندارد، زیرا با دشمنانی طرف هستیم که کل ما را نمی خواهند. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برای دشمنان مطرح نیست که چه کسی روی کار می‌آید بلکه آنان با هویت نظام اسلامی درگیر هستند لذا در چنین شرایطی دعوا و درگیری نیروهای انقلاب جز آسیب چیزی در پی ندارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به دوران تلخ ریاست جمهورزی بنی‌صدر افزود: بنی‌صدر فریب کار با رای 11 میلیونی مردم روی کار آمد و در 14 اسفند سال 59 بود که بنی‌صدر در یک مراسم به شهید بهشتی توهین کرد که همه انتظار عزل بنی‌صدر توسط امام را داشتند.

وی با بیان اینکه امام واکنشی به این موضوع نشان نداده و از تدبیر ایشان بی خبر بودیم، افزود: با دستور امام هیئت سه نفره بررسی اقدامات بنی‌صدر تشکیل و رئیس جمهور مقصر شناخته شد لذا تظاهرات مردمی علیه بنی‌صدر اوج گرفت و مجلس شورای اسلامی بنی صدر را عزل کرد.

وی افزود: من اپوزیسیون هیچ دولت اسلامی نبوده  و نخواهم بود و دولت مورد تایید مقام معظم رهبری را تایید کرده و از خوبی‌ها تعریف و نارسایی ها را نقد خواهم کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در انتخابات اخیر مسئله کنار رفتن سایه جنگ از سر کشور مطرح بود، اما دیدیم و شنیدیم که رئیس جمهور آمریکا در همان روز انتخابات ناتوی عربی را رقم زد و اجتماع 50 کشور علیه ایران شکل گرفت. البته این اجتماع تاکنون وجود داشته و نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند و بعد از این نیز نخواهند توانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز