خبرگزاری کار ایران

همزمان در تمامی استان‌های کشور برگزار شد

گرامیداشت یاد وخاطر ه امام راحل در شهرهای ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۰۵

در دو روز گذشته مراسم بیست وهشتیمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) و گرامیداشت سالروز قیام مردم ایران در 15 خرداد1342 همزمان در بسیاری از شهرهای کشور برپاشد.

به گزارش ایلنا دراین مراسم که دربرخی ازمصلاها و مساجد شهرهای کوچک وبزرگ برپا شده‌بود عزاداران با شرکت خود‌ برادامه راه امام (ره ) که همان حفظ وحدت‌ کلمه است با همدیگر میثاق بستند.

گلباران حجره طلبگی امام (ره)

  برپایه این گزارش امروز یکشنبه  با حضور حجت الاسلام  سید محسن محمودی، رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران، مردم و جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ، پل باقر آباد  که  محل  قتلگاه  شهدای ۱۵ خرداد است، گلباران شد.

همچنین  در اراک نیز خبر ها حاکی از حضور مردم در مراسم ارتحال امام (ره) در مدرسه طلبگی ایشان بود. آستانه فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، حجره طلبگی بنیان گذار انقلاب اسلامی در مدرسه تاریخی سپهداری شهر اراک گلباران شد.

  حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در ساختمان مدرسه تاریخی سپهداری واقع شده و این اثر تاریخی که به ثبت آثار ملی کشور رسیده، زمانی جایگاه علم و دین آموزی مردم بزرگ تاریخ ایران و رهبر کبیر انقلاب بوده است.امام خمینی(ره) در سن پانزده سالگی و در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی برای ادامه تحصیل به شهر اراک مهاجرت کردند و به مدت سه سال در این حجره ساکن شدند.

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در این مراسم گفت: بخش عظیمی از ابعاد شخصیتی والای امام خمینی(ره) برای نسل جوان امروز ناشناخته است و باید برای آنها تبیین شود.

  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز  گفت: امام خمینی(ره) با قدرت ایمان، مدیریت دینی کارآمد و مردم مداری، اتفاقی عظیم و دستاوردی جهانی را رقم زد که در آن هم مردم و هم دین نقش محوری داشتند.  

امام بزرگ مرد تاریخ بودند

استان سمنان نیز مانند سایر نقاط کشور در عزای امام  (ره) ، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، ردای عزا و ماتم پوشید و آیین های مختلف ویژه سالگرد ارتحال امام در تکایا، مساجد و حسینیه های سراسر دیار قومس با شکوه خاصی برگزار شد.همچنین مسجد جامع میامی، مدرسه قلعه شاهرود، مسجد جامع کلاته رودبار، مسجد جامع سرخه و همچنین مساجد سطح شهر گرمسار، آردان، درجزین، فولادمحله، مجن، امامزاده محمد(ع) بسطام، ایوان کی و سایر نقاط شهری و روستایی استان سمنان نیز در نیمه خرداد میزبان خیل عاشقان امام ره بود.

محمدرضا خباز استاندار سمنان نیز در پیامی بیست وهشتمین سالگرد ارتحال امام (ره )را تسلیت .وی در این پیام  ۱۴ خرداد را روزی دانست که یادآور عروج بزرگ مردی از سلاله پاکان و خوبان است که در سایه سار تلاش و همت مردانه اش خود را باز شناختیم و انقلابی را به ثمر نشاندیم که نام آن در بلندای این کره خاکی همچون خورشیدی فروزان می درخشد.

سوگواره شعر آفتاب در کرمانشاه  

 همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره)، سوگواره شعر آفتاب جماران با حضور شاعران آیینی در در محل تالار غدیر مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، پیمان جسری، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هدف از این مراسم - که سومین سوگواره شعر پس از برگزاری آن در دو شهرستان هرسین و سنقر بود-  تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهرنیز گفت: در راستای برگزاری بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام راحل، روحانیون و طلاب برای تبیین جایگاه امام(ره) به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند.

عبدالرضا سروستانی در جمع سوگواران امام راحل با تسلیت سالروز  ایشان  به ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت : حضرت امام راحل با داشتن ایمانی قوی به خداوند منان، تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها با اتکال به ایزد منان و تمسک جستن به قرآن کریم اجرایی می‌کردند.

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری هم  که میهمان‌عزاداران گیلانی درمصلای  رشت بود با بیان اینکه امام شخصیت جامع منحصر به فردی داشتند گفت: من در ابتدای طلبگی‌ام مشتری قلم آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان بودم و حضور این‌همه مسئول و مردم در کنار یکدیگر نشان‌دهنده وحدت ملی ما است.

خاتمی با اشاره به مراسم تشییع باشکوه امام (ره )در سال 1368 گفت : امام خمینی (ره) تبلور آرمان‌های مردم بود و به حدی در دل‌های مردم نفوذ کرده بودند که برای مراسم تشییع ایشان بیش از 11 میلیون شرکت کردند.

مراسم عزاداری در خوزستان

عزاداران خوزستانی نیز همزمان با سایر مردم عزادار کشور لباس سیاه به تن کردند تا اوج ارادت خود را به این رهبر آسمانی به نمایش بگذارند.همچنین برپایه خبر ستادبرگزاری مراسم ارتحال امام  در این استان  به علت همزمانی سالروز رحلت امام خمینی با ایام ماه مبارک رمضان، مراسم‌های بزرگداشت این مراسم در اکثر شهرستان‌های استان خوزستان عصر برگزار می‌شود که در نهایت به سفره افطار ختم می شود.

در استان همدان نیز  با بزرگداشتی مشابه مردم یاد وخاطره امام را زنده نگاه داشتند.احد آزادیخوه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  هم با اشاره به اینکه  امام خمینی(ره) نه تنها رهبر انقلاب اسلامی ایران بلکه یکی از تاثیرگذارترین اشخاص قرن اخیر و الگوی خیلی از آزادیخواهان و انقلابیون سراسر دنیا بود گفت : ماه خرداد در تاریخ پرفراز و نشیب ملت شریف ایران همواره یادآور ایامی پرحادثه بوده است.

 حجت الاسلام محمدعلی سالاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم  امام خمینی (ره) را  الگوی بی‌بدیلی از اسلام حقیقی و به‌عنوان یک شاخص تمام‌عیار در عصر کنونی برشمرد و گف: پس از انبیاء الهی و امامان معصوم همانند امام راحل را نداشته‌ایم که بتواند باایمان و بصیرت خاص معجزه‌ای در قرن و جامعه ایجاد کند.

سالگرد ارتحال امام(ره) در کربلا

در سایر شهرهای کشور از جمله تبریر ،ارومیه ،مشهد ،شیراز ، کرمان ،یاسوج و .... نیز مراسم مشابهی برای زنده نگاهداشتن یاد وخاطره امام (ره ) و بیعت  دوباره با ارمان های این امام راحل برگزار شد. براساس اخبار رسیده  مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در کربلا نیز برگزار شد.

  در این مراسم  که توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی برگزار شد، استاندار کربلا و معاونان وی، رئیس و اعضای شورای استان، مسئولان ادارات و دوایر دولتی و اقشار مختلف مردم شرکت کردند.

تمهیدات پلیس‌راه اصفهان  

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز از اجرای تمهیدات ویژه برای تسهیل در عبور و مرور خودروهای زائران مرقد امام(ره) برای شرکت در مراسم ویژه روز 14 خرداد خبر داد.

  حسین پورقیصری با اشاره به اینکه  همه ساله بسیاری از زائران مرقد امام برای شرکت در مراسم ویژه روز 14 خرداد از مسیرهای استان اصفهان استفاده می‌کنند به همین جهت تمهیدات ویژه‌ای برای تسهیل در عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات و حوادث ناگوار به اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: از تمامی اتوبوس‌هایی که برای این منظور تردد می‌کنند می‌خواهیم که از مسیرهای اصلی مانند اتوبان اصفهان-کاشان و کاشان-قم استفاده کنند و جهت ایمنی بیشتر در سفر با همکاران ما و یا پلیس یاران بسیجی که همراه کاروان‌ها هستند همکاری لازم را به عمل آورند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین افزود:  با توجه به اینکه زمان مراسم امسال تغییر کرده برگشت زائران نیز بعد از افطار انجام خواهد شد بنابراین از رانندگان انتظار داریم از رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کرده و حتماً در طول مسیر از راننده کمکی استفاده کنند.

وی از فعال بودن سامانه 110120 برای دریافت تخلفات رانندگان اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان ناوگان عمومی سریعاً موارد را همراه با نوع تخلف به این سامانه ارسال کنند، همچنین رانندگان اتوبوس‌ها دقت کنند که دوربین سامانه سپهتن فعال شده و تخلفات رانندگان به صورت سیستمی ثبت می‌شود.

پورقیصری در ادامه با اشاره به تعطیلات روزهای 14 و 15 خرداد عنوان کرد: به احتمال زیاد در روزهای آینده شاهد سفرهای درون استانی خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از ظهر روز دوشنبه 15 خرداد شاهد اوج ترافیک در سطح جاده‌های استان باشیم که در این زمینه به همه رانندگان توصیه می‌کنیم زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و برگشت خود را به ساعات پایانی موکول نکنند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز