خبرگزاری کار ایران

رضا علیزاده خبر داد:

توسعه روابط دوجانبه گیلان و آستاراخان در سایه دیپلماسی دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۱۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان دیپلماسی دولت تدبیر و امید را منشاء توسعه روابط دوجانبه ایران با سایر ملل خواند و گفت: توسعه روابط دوجانبه گیلان و آستراخان در سایه دیپلماسی این دولت محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در نشستی که به ریاست اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه در استانداری برگزار گردید با  رادیک خاریسوف معاون هیئت دولت و وزیر صنعت،حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه در راس هیئتی اقتصادی تجاری دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار رضا علیزاده با معرفی استان گیلان و توانمندی های آن ، صنعت گردشگری را صنعتی نوپا در استان خواند که در مرحله بلوغ و توسعه قرار دارد.

وی ، 1060اثر ثبت شده گیلان در فهرست آثار ملی را گوشه ای از هویت پر آوازه گیلان دانست که باید به سایر نقاط جهان معرفی گردد.

این مسئول طبیعت بکر ، کوهستان های استوار ، دریای نیلگون ، روستاهای متراکم ، صنایع دستی با اصالت ، آداب و رسوم غنی و تنوع غذایی گیلان را پتانسیل خوبی توسعه انواع گردشگری خواند و گفت: این استان در حوزه گردشگری سلامت نیز جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بر لزوم ارتباطات گسترده با کشورهای همسایه و گسترش صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: دیپلماسی دولت تدبیر و امید مقدمات توسعه روابط دوجانبه ایران با سایر ملل را فراهم کرده و امنیت گردشگران در کشور را برای دیگر کشورها هویدا ساخته است.

وی با اشاره به اینکه کشور روسیه با داشتن مرز دریایی از سمت گیلان به عنوان بهترین کشور همسایه محسوب می شود، گسترش روابط دو سویه را موجب توسعه اقتصادی، گردشگری ، فرهنگی خواند.

علیزاده اذعان نمود: با توجه به جلسات متعدد اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با سرکنسول گری روسیه و تمایل طرفین برای توسعه روابط برنامه های پیشنهادی متعددی تدوین شده و امید است به زودی شاهد اجرای آنها باشیم.

این مسئول نقش آژانس های مسافرتی را در رونق گردشگری اثربخش دانست و گفت: افزایش مناسبات با تکیه بر اشتراکات فرهنگی دو کشور می تواند پیوند گیلان و آستارخان را عمیق تر نماید.

علیزاده با بیان اینکه هم اکنون رشته های جهانگردی، هتلداری و گردشگری در دانشگاه های گیلان تدریس می شود، تربیت نیروی متخصص در حوزه گردشگری را یک مزیت برای استان دانست.

وی تردد قریب به 353هزارنفر اتباع خارجی از طریق مرز زمینی آستارا و مرز هوایی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت را مزیتی مهم در حوزه گردشگری گیلان خواند و گفت: دسترسی به تردد هوایی و زمینی، نوع و نحوه تردد برای گسترش گردشگری و ارتباطات بسیار مهم و حائز اهمیت است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده بر لزوم اقدامات اولویت‌دار توسعه گردشگری دریای خزر در سه مرحله کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت تاکید کرد و بیان داشت: استان ساحلی گیلان با توجه به پتانسیل های خاص گردشگری دریایی بر پایه برنامه های دریا محور و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال 1396 و نیز اتکاء به داشته های استانی می تواند با توسعه گردشگری دریایی خارجی و برقراری خطوط کشتیرانی مسافرتی و جذب گردشگر از بنادر و مقاصد گردشگری دریایی موجبات عرضه انواع محصولات صنایع دستی ، اقامت گردشگران در تاسیسات اقامتی ، بکارگیری و استخدام فارغ التحصیلان جویای کار در بخش های اقامتی و نهایتا ایجاد اشتغال ساکنین بومی در مناطق ساحلی استان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز