خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران:

نگاه اقتصادی به صنعت گردشگری، پیش شرط هرگونه توسعه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۴۶

سیطره نگاه جاذبه محور در گردشگری کشور، مانع از شکل گیری و توسعه ی محصولات گردشگری جهت عرضه به بازار تقاضا بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: از عوامل عمده ی پیوند دهنده اقتصاد کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه با اقتصاد جهانی، جذب سرمایه گذاری خارجی است که اگر همراه با انتقال فناوری و مدیریت نو باشد، می تواند پیشرفت کشور مقصد سرمایه گذاری را منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین حسینی، تاکید کرد: این مساله موجب شده است که رقابت بر سر جذب سرمایه گذاری خارجی به یکی از واقعیت های امروز اقتصاد به هم پیوسته ی جهانی تبدل شود و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده و بر اساس سند چشم انداز بیست ساله، صنعت گردشگری در ایران به لحاظ درآمدزایی در کنار صنعت نفت قرار خواهد گرفت؛ از این رو لزوم اهمیت و توجه ویژه به این صنعت و جذب سرمایه های داخلی و خارجی جهت توسعه زیرساخت های گدشگری به شدت احساس می شود.

وی، ‌ وجود ظرفیت های عظیمی همچون گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و… را در داخل کشورمان و نیز چهارفصل بودن آنرا بستری بی نظیر جهت توسعه صنعت گردشگری و زیرساخت‌های آن برشمرد و گفت: جود جاذبه های گردشگری و تنوع سرزمینی و آثار تاریخی و فرهنگی متنوع در کشورمان، قابلیت بالایی به توسعه ی صنعت گردشگری ایران داده است اما با وجود این قابلیت ها، از نظر تکمیل و عرضه ی محصول گردشگری و جذب تقاضای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی سهم ایران هم در داخل و هم در بازارهای جهانی کم است.

حسینی، ‌ تنها جاذبه های گردشگری را برای جذب سرمایه گذاری در راستای توسعه زیرساخت‌ها کافی ندانست و در این زمینه افزود: تاکنون سیطره ی نگاه جاذبه محور در گردشگری کشور، مانع از شکل گیری و توسعه ی محصولات گردشگری جهت عرضه به بازار تقاضا بوده است؛ لذا اکتفا کردن به جاذبه های گردشگری، شرط لازم ولی ناکافی در فراهم آوردن محصول گردشگری است.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران بیان داشت: ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و لزوم حاکمیت نگاه اقتصادی به صنعت توریسم و گردشگری، پیش شرط هرگونه توسعه در این خصوص می باشد و این یکی از ویژگی های بارز مدیریت و تفکر فعلی حاکم در سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز