خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در گیلان صورت گرفت؛

شناسایی آسیب‌های محورهای شریانی گیلان توسط دستگاه اسکنر جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۶۹

برای نخستین بار در استان گیلان محورهای شریانی استان از طریق دستگاه اسکنر جاده ای مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، ایرانپرست،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در نخستین روز آغاز به کار دستگاه اسکنر جاده ای در استان گیلان طی سخنانی گفت: آسفالت عمر مفیدی دارد که با گذشت عمر آسفالت و همچنین حجم ترافیک عبوری بر روی آن خرابی های مختلفی نظیر ترکهای طولی، ترکهای پوست سوسماری، پریدگی ریزدانه ها یا شن زدگی آسفالت  بوجود می آید که هر یک از این نوع خرابیها ترمیمهای خاص خود را      می طلبد.

این مقام مسئول خاطر نشان نمود: برای تشخیص نوع و شدت خرابیها بایستی ابتداعاً از نقاط مد نظر بازدید نمود و سپس با توجه به شدت خرابیها و اعتبارات موجود برای ترمیم آنها برنامه ریزی نمود که این بازدیدها در گذشته توسط نیروهای انسانی در راهها انجام می گرفت  که هم وقت گیر و پر مخاطره بود و هم هزینه ی زیادی را  در بر داشت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان سپس افزود: امروزه فرایند شناسایی آسیبهای جاده ها با بهره گیری از فن آوری جدید که توسط خودروی مخصوص مجهز به دستگاه پیشرفته به نام اسکنر جاده ای انجام می گیرد که هم از سرعت و دقت بالایی برخوردار بوده و هم می تواند نوع خرابی و شدت آن را بدون تخریب جاده تعیین کند که این امر موجبات صرفه جویی در هزینه ها را فراهم می نماید.

ایرانپرست در خصوص کاربرد اطلاعات جمع آوری شده دستگاه اسکنر جاده ای برای حوزه راهداری گفت: پس از شناسایی و دریافت اطلاعات مربوط به نقاط آسیب دیده جاده ها، می توان با توجه به اعتبارات محدود و اولویت بندی نقاط شناسایی شده نسبت به رفع خرابی ها اقدام نمود.

 طورانی مدیرآزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان در خصوص قابلیتهای دستگاه اسکنر جاده ای گفت: این سیستم قابلیت تشخیص و رد یابی ترک ها، شیارها، شیبهای طولی ، عرضی و ناهمواریهای سطحی آسفالت و جاده ها را تا عمق 25 سانتیمتر و عرض 7 متر و 30 سانتیمتر را دارد.

وی سپس در مورد نحوه عملکرد دستگاه مذکور گفت: این دستگاه از طریق بکارگیری پرتوهای خطی لیزری، دستگاه مسافت سنج، سیستم موقعیت یاب و دوربینهای با سرعت بالا که در انتهای ماشین نصب شده اندازه گیری دقیقی از آسیبهای وارده به جاده انجام می دهد.

گفتنی است دستگاه اسکنر جاه ای به مدت 3 روز 130کیلومتر از 805کیلومتر راه شریانی استان گیلان  را  اسکن و آسیبهای وارده را شناسایی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز