خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان خبرداد:

رشد 151 درصدر اعتبارات کردستان/ کردستان دومین استان در رشد اعتبارات

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۸۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: کردستان در رشد اعتبارات استانی دومین استان کشور است و در سال جاری نسبت به سال گذشته 151 درصد رشد نشان می دهد که این بیانگر توجه ویژه دولت به استان کردستان است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده در اولین جلسه شورای برنامه ریزی  و توسعه استان در سال 96  اظهار داشت: بودجه 96 به استان‌ها ابلاغ شده است و خوشبختانه بودجه استانی ما در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 151 درصد رشد نشان می دهد و در میان استان های کشور، کردستان جزو دو استان اول کشور است که اعتبارات استانی آن رشد فوق العاده ای داشته و این موضوع نشان از توجه ویژه دولت به استان کردستان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: در سال 1396 بودجه استان ها به نسبت زودتر ابلاغ شده با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، دولت برنامه های عملیاتی و اجرایی خود را با سرعت بیشتری آغاز کرده است.

وی در این جلسه که دستور کار بررسی وضعیت زیست محیطی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان استان است، افزود: دو برنامه اقدام ملی برای حفاظت برخی از گونه های جانوری در معرض خطر و انقراض که در کردستان وجود دارند، در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب شده است که جزییات آن توسط اداره کل محیط زیست استان منتشر خواهد شد.

نصراللهی زاده گفت: در سطح ملی نیز یکی از دغدغه های جدی دولت محیط زیست است که در لایحه بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه نیز توجه خوبی به آن شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: نحوه مدیریت مناطق حفاظت شده و مشارکت جوامع محلی در حفاظت از این مناطق از موضوعات مهم دیگری است که در کنار فعالیت های توسعه ای سازگار با این مناطق در شورای برنامه ریزی مورد بحث قرار گرفت.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان تصریح کرد: موضوعات مهم زیست محیطی کردستان جمعبندی شده و در آینده نزدیک که خانم دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان کردستان سفر خواهند کرد، این موضوعات بررسی و نهایی خواهد شد.

 نصراللهی زاده خاطر نشان کرد: همه شهروندان، علاقمندان به محیط زیست، کارشناسان، نخبگان و مسئولان استان باید دست به دست هم بدهیم و مهمترین سرمایه ملی و امانت آیندگان را محافظت کنیم و از اجرای برنامه ها و اقدامات تخریبی جلوگیری کنیم.

وی افزود: محدوده و گستره منطقه حفاظت شده کوسالان در شهرستان سروآباد از موضوعات دیگری است که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد بحث قرار گرفت و در سفر آتی ر‌ئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان پس از بررسی و کارشناسی مجدد به شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز