خبرگزاری کار ایران

مدیر یر کل بنیاد مسکن استان زنجان در جمع خبرنگاران خبر داد:

تقویت گردشگری و ایجاد اشتغال در روستاهای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۹۵

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان ، با اشاره به تقویت گردشگری، رشد و توسعه روستایی وایجاد اشتغال در 33 روستای استان زنجان، گفت: فاز اول این طرحها در روستاهای شهرستان طارم در روستای گیلانکشه و پاوه رود اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی منفرد ، مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان، امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این مجموعه 139 نفر فعالیت دارد اظهار داشت: این  افراد دارای تحصیلات فنی مهندسی هستند.

 مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان، با بیان اینکه از مجموع روستاهایی استان در  326 روستا طرح هادی انجام گرفته است، افزوذ: از 730 روستای بالای 20 خانوار در تمامی روستا ها سند افق طرح  10 ساله اجرا شده است.

وی،  دراین راستا با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید و اشتغال ، تصریح کرد: بحث بهسازی با ارزش روستایی در برنامه های توسعه ای را شاهد هستیم ، اضافه کرد ::اجرای این طرح در سالجاری نیز ادامه و در روستاهای نطیر قلعه نیز اجرایی می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان،  با اشاره به اجرای دیگر طرحهای رو ستا های استان زنجان ، یاد آور شد: دیگر روستاهای نیز در حال بررسی است که در زمینه تهیه بهسازی با همکاری دیگر دستگاها را داشته باشیم.

صنعتی منفرد، همچنین  با اشاره به اجرای برنامه های در این زمینه ، گفت: تهیه و اجرای روستا های هدف گردشگری نیز در ادامه این برنامه ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه  برنامه های 5 ساله توسعه روستای در حال عملیاتی شدن است خاطر نشان شد: اجرای این طرحها در سالجاری با الویت  روستا های ماری ، حاج سیران و شیت و ، ولیدر طارم خواهد  بود.

صنعتی منفرد،  همچنین در بخشی از سخنان خود، با اشاره به برنامه های حوزه عمران روستایی  با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومانی استان، گفت : 116 پروژه با این تخصیصها در روستاها به سر انجام رسیده است.

وی، تهیه سند توسعه  پایدار روستاهای استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تهیه منظومه های روستای و بهسازی معابر روستای با تخصیص اعتباری به دهیاریها در تهیه طرحها اقداماتی انجام می گیرد.

این مسئول در استان زنجان با اشاره به تقویت گردشگری و توسعه روستایی و اشتغالزایی در 33 روستای استان زنجان، افزود: فاز اول این طرحها در روستاهای شهرستان طارم در روستای گیلانکشه و پاوه رود اجرایی خواهد بود.

وی، همچنین  در بحث بوم گردی روستایی و منطقه ای نیز اظهار داشت : مسکن الگوی بومگردی روستای از دیگر برنامه های در راستای الگویی استان در سطح کشور خواهد بود.

صنعتی منفرد،  در ادامه با بیان اینکه طرح مجموعه سازی روستایی در سالجاری در روستاهای دارای پتانسیل  در زمینه سر پناه و مسکن های روستایی در اقدامات الویتی دار خواهد بود، گفت: بحث تقویت اشتغال و مسکن از اهداف در این زمینه است.

این مقام مسئول در استان زنجان، با بیان اهمیت سیما و الگوهای روستایی در جامعه با ایجاد روح گفت: در این خصوص اسناد مالکیتی روستایی با همکاری اداره کل ثبت و اسناد به تعداد  بالغ بر 47 هزار سند روستایی صادر کرده است.

وی در حوزه توسعه اراضی روستایی و تملک و تفکیک اراضی به مردم روستاهای حائز شرایط را مه برشمرد و گفت: بالغ بر 3هزار و 140 قطعه زمینه به روستاییان در این خصوص واگذار شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان،  با اشاره به تکمیل طرحهای نظیر طرحهای نظیر  گاوازنگ و  و دیگر طرحها ی در حال تکمیل زنجان ، گفت:  در سالجاری اقداماتی اساسی در این زمینه خواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان، همچنین وضعیت مسکن روستایی استان مطلوب عنوان کرد و گفت: در این زمینه  بالغ بر 38 هزار روستا در طرح بهسازی با 55درصد بهسازی شده است .

وی،  تضامین بانکی بهسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی را به صورت زنجیره سه نفری از روستایان ، عنوان کرد  و گفت: تا به امروز 20 نفر دارای پرونده نهایی شده از تعداد مراجعه کنندگان برای دریافت تسهیلات مسکن بودند.

صنعتی منفرد ، شناسایی روستاهای روی گسیل را از مهمترین اقدامات در راستای پیشگیری از حوادث زلزله در استان عنوان کرد و گفت: مقاوم سازی و بهسازی مسکنهای روستایی را جزو رسالتهای مهم بنیاد مسکن بوده است .

این مسئول در استان زنجانبا اشاره به ساخت مسکنهای غیر حمایتی با شناسایی خانوارهای دو معلول گفت: 18 میلیون تومان در روستا ها و 30 میلیون تومان در شهرها به این خانوارها اختصاص داده شده اشت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان، مسکن اجتماعی را از جمله طرحهای مصوب برشمرد و گفت: مسئولیت این طرح با بنیاد مسکن خواهد بود .

وی، تامین اعتبارات را دراین راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: در پروژه های مسکن شهری 116 واحد در حال ساخت است.

صنعتی منفرد ، خبر از تامین زمین256 واحد داد و گفت: پرونده های مسکن مهر در استان خاتمه یافته است که برنامه های افتتاح و اختتامیه بزودی در استان اجرایی خواهد شد.

وی، پروژه های سرمایه گذاری در بحث احداث پردیس سینمایی را با مشارکت معاونت عمرانی و دیگر دستگاها از جمله اقدامات مهم این مجموعه  برشمرد و گفت: پروژه های حساب 100  اقداماتی در این راستا داشته است .|

این مسئول در استان زنجان، در بحث انجمن خیرین مسکن ساز استان نیز اضافه کرد: تا به امروز 428 واحد در حال ساخت مسکن در استان داریم .

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان،در پایان سخنان خود، در خصوص امور اجرایی بنیاد مسکن نیز گفت: در سالجاری  136 طرح هادی اجرایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز