خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

مصرف سرانه 1/5 کیلویی چای در هر خانوار ایرانی/ چای منبع درآمد 100 هزار خانوار شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۳۲۰

محمد ولی روزبهان با بیان اینکه 100 هزار خانوار در کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم از کاشت و تولید چای کسب درآمد می کنند، گفت: مصرف سرانه چای از سوی هر خانوار ایرانی 1/5 کیلو گرم است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: چای یک محصول مهم و اساسی برای کشور است و دولت تدبیر امید هم نگاه ویژه ای به این محصول دارد .

روزبهان اظهار داشت: مصرف سرانه چای در کشور یک کیلو و نیم در هر خانوار است؛ یعنی در سال معادل 600 میلیون دلار چای مصرف می شود که در حدود 13% از این مقدار را بصورت خودکفا و مابقی آن را از طریق واردات تامین می کنیم.

وی افزود: یکصد هزار خانوار در شمال زندگی می کنند که بخش اعظم درآمد زندگی شان را از طریق کاشت و تولید چای بدست می آورند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 150 کارخانه فعال چای سازی داریم که هر کدام با ظرفیت 40 تن و 50 کارگر در حال فعالیت هستند و 100هزار خانوار در کشور بطور مستقیم و غیر مستقیم از این طریق درآمد کسب درآمد می کنند

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به وضعیت چای کشور در سال های گذشته یادآور شد: شرایط چای در سال های گذشته شرایط مطلوبی نبوده است. پیش از این باغات چای رونق بیشتری داشت چرا که حدود 65 درصد نیاز کشور را تامین می کردیم، اما این روند به سمت نزولی حرکت کرد و ما براساس آمار سازمان برنامه و بودجه بدترین صنعت چای را در سال 93 گذراندیم که خشکسالی هم نقش مهمی در آن داشت.

روزبهان با اشاره به رکورد تولید در سال 95 گفت: سازمان چای کشور توانست کانال 100میلیارد را در سال 94 و کانال 200 میلیارد تومان را در سال 95 کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز