خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبرداد:

مصدومیت 94 نفر در چهارشنبه پایانی سال در کردستان/ سنندج با بیشترین مصدوم

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۱۱۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مصدومیت 94 نفر در چهارشنبه پایانی سال در استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هومن قصری گفت: از این تعداد 90 نفر خود به مراکز درمانی مراجعه کرده و 4 نفر توسط نیروهای فوریت های پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به عدم گزارش مورد فوتی در استان، افزود : سنندج با تعداد 38 نفر، بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه پایانی امسال را داشته و بیشترین میزان آسیب دیدگی نیز در ناحیه چشم، دست و پا و سوختگی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد : بیش از 95 درصد مجروحین بصورت سرپایی مداوا ، یک نفر به دلیل جراحت شدید در ناحیه چشم به تهران اعزام گردیده و مواردی نیز به اتاق عمل ارجاع داده شدند.

قصری با بیان اینکه حادثه دیدگان بیشتر در رده سنی نوجوانان و جوانان بودند، گفت: متاسفانه این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و چندین مورد مجروح نیز در بین کودکان گزارش شده است.

به گفته وی در بین مصدومین 31 نفر رهگذر، یک نفر سازنده و مابقی استفاده کننده بودند.

 معاون درمان دانشگاه در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای نیروهای امدادی فوریتهای پزشکی و سایر ادارات ذیربط در اطلاع رسانی و  کمک به مصدومان به منظور کاهش تلفات، افزود: امید است با رعایت توصیه های ایمنی توسط شهروندان شاهد کاهش  این روند در شب عید سالجاری باشیم.

گفتنی است در شهرستان مریوان و سروآباد تاکنون موردی از جراحت گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز