خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم مصرف مشروبات الکی را در کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۲۶۸

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی در این استان روبه افزایش بوده و اکنون این استان رتبه سوم را در کشور دارد.

ظفر پریسای در گفت وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف مشروبات الکلی در کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد بوده و این استان بعد از تهران و یک استان دیگر، رتبه سوم را در این ارتباط به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اطلاعات ارائه شده از میزان مصرف روبه رشد مشروبات الکلی در کهگیلویه و بویراحمد براساس کار کارشناسی پژوهشی وزارت بهداشت بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، انجام امور فرهنگی و آموزشی را مهمترین راهکار برای جلوگیری روند روبه افزایشی مصرف مشروبات الکلی در این استان عنوان کرد.

پریسای گفت: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی در استان‌های جنوبی مانند چهارمحال بختیاری و بوشهر نیز مانند کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد است.

وی؛ ارزان بودن، دسترسی به بنادر جنوبی و وجود گسترده باغات در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را از مهمترین دلایل روند روبه رشد مصرف مشروبات الکلی در این استان برشمرد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مصرف مشروبات الکلی در استان‌های جنوبی کشور روبه رشد است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم با تائید اینکه متاسفانه این استان رتبه سوم در مصرف مشروبات الکلی را دارد، تصریح کرد: آمار بدست آمده نتایج کشوری طرح تحقیقاتی "عوامل خطر غیرواگیردار یا ( استپ 2016 ) " است.

"پریسای" گفت: در این طرح 490 نفر بطور پرسشنامه‌ای مشارکتی تهیه و توزیع شد. نتیجه این کار پژوهشی نشان داد که کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم میزان مصرف مشروبات الکلی را در کشور دارد.

وی با اظهار تاسف از اینکه کهگیلویه و بویراحمد رتبه نامناسبی در میزان مصرف مشروبات الکی دارد، خاطرنشان کرد: طرح تحقیقاتی پژوهشی توسط خود وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سراسر استان آن هم از 490 نفر بطور تصادفی تهیه شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد رتبه های اول در بیکاری و محرومیت کشور را نیز بخود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز